شناسهٔ خبر: 40436311 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترامپ معترضان آمریکایی را آشوب‌ طلب خواند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا معترضان را آشوب طلب خواند و خواستار اشد مجازات برای آنها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر ، دونالد ترامپ خواستار فراخوانی نیروهای گارد ملی در شهر فیلادلفیا برای جلوگیری از آنچه که وی اقدامات خشونت آمیز و غارتگری معترضان خواند، شد. کاری که به گفته وی در ایالت مینه‌سوتا انجام داد .

دونالد ترامپ همچنین معترضان را آشوب طلب خواند که به افراد و اموال دولتی حمله می کنند.

وی خواستار صدور احکام شدید و حبس‌های طولانی مدت برای عناصری شد که به گفته وی به افراد و اموال و دارایی‌های عمومی تعرض می‌کنند.  

ترامپ همچنین در پیام توئیتری رسانه‌های مختلف آمریکایی را که به پوشش اخبار سرکوب گسترده معترضان می پردازند به انتشار آنچه وی «اخبار گمراه کننده» بیشتر از هر کشور خارجی خواند متهم کرد .

وی همچنین از فرمانداران ایالت‌های این کشور خواست که برای مقابله با معترضان قاطع تر عمل کنند.

ترامپ در عین حال تهدید کرد در صورتی که فرمانداران ایالت‌ها به وظایف خود در این زمینه عمل نکنند در آن صورت به اقدامات لازم از جمله به کارگیری نیروی نظامی مطلق متوسل خواهند شد.

انتشار ویدئویی از مرگ فجیع جورج فلوید، سیاه‌پوست 46ساله آمریکایی به‌دست درک شووین، مأمور سفیدپوست پلیس، که زانویش را روی گردن او فشار می‌دهد موج جدیدی از خشم و اعتراض به نژادپرستی نهادینه‌شده در ساختار جامعه آمریکا را موجب شده است.

چند روز پس از قتل فلوید اعتراضات و ناآرامی‌ها در مینیاپولیس، مرکز ایالت مینه‌سوتا ادامه یافت و این شهر به شهری جنگ‌زده شبیه شده است. این تظاهرات به دیگر شهرهای آمریکا نیز کشیده شده و در بیش از 25 شهر این کشور حالت فوق العاده اعلام شد.

انتهای پیام/

نظر شما