شناسهٔ خبر: 40436195 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ستاره مراکشی دورتموند هم خواستار عدالت شد +عکس

فارس

اشرف حکیمی با گلزنی در دیدار بورسیا دورتموند در رقابت‌های بوندس لیگا به جورج فلوید که توسط پلیس آمریکا به قتل رسید، ادای احترام کرد و خواستار برقراری عدالت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، اقدام نژاد پرستانه پلیس آمریکایی در قبال جورج فلوید شهروند سیاه پوست که به طرز فجیعی به قتل رسید گستره اعتراضی فراوانی داشته و دامنه آتش آن اغلب شهرهای آمریکا را در برگرفته است.

در این میان ورزشکاران هم در کمپین اجرای عدالت برای احقاق حق این شهروند مقتول آمریکایی ورود کرده‌اند و خواستار محاکمه عاملان این قتل شده‌اند.

اولین واکنش در عرصه ورزش را بسکتبالیست‌های NBA انجام دادند که با انتشار پست‌هایی در حمایت از جورج فلوید صورت گرفت،در آن ورزشکاران به خصوص سیاه پوستان خواستار محاکمه عاملان این اقدام شدند.

در این میان با وجود تعطیلی اغلب رقابت‌های ورزشی در سطح جهان، بوندس لیگای آلمان تحت تاثیر این اقدام قرار گرفت.

ستارگان بین المللی این لیگ معتبر اروپا از کشورهای فرانسه، انگلیس و مراکش نسبت به نژاد پرستی آمریکایی واکنش نشان دادند.

در تازه‌ترین این اقدامات اشرف حکیمی ستاره مراکشی رئال مادرید که به صورت قرضی در تیم دورتموند توپ می‌زند،‌پس از گلزنی در ترکیب زردپوشان، شعاری که بر روی پیراهنش مبنی بر اجرای عدالت در جهت احقاق حق جورج فلوید بود را نشان داد.

تصاویر این اقدام فوتبالیست‌های بوندس لیگایی بازتاب فراوانی در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.

پیش از این جیدون سانچو ستاره انگلیسی و تورام پسر لیلیان تورام اسطوره فوتبال فرانسه و عضو مونشن گلادباخ به انتقاد از رفتار نژاد پرستانه پلیس آمریکا پرداخته بودند.

جورج فلوید ۴۶ ساله روز دوشنبه در اثر برخورد خشن و غیرانسانی پلیس آمریکا جان باخت.

در فیلمی که از صحنه مرگ او منتشر شده است، پلیس سفید پوست آمریکا زانوی خود را روی گردن جورج فلوید قرارداده و این در شرایطی بود که این فرد به سختی نفس می‌کشید و در نهایت جان خود را از دست داد.

نظر شما