شناسهٔ خبر: 40436191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان؛

کتاب «عبور از دزدگیرهای ملکوت» به‌صورت مجازی نقدوبررسی شد

کوراوند از فراهم شدن امکان رونمایی و نقدوبررسی کتاب به‌صورت مجازی خبر داد و گفت: در این خصوص مجموعه شعر «عبور از دزدگیرهای ملکوت» نقدوبررسی شد.

صاحب‌خبر -

«فردین کوراوند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: انجمن شعر سپید حوزه هنری که از زمان شیوع ویروس کرونا با حضور بیش از 100 نفر از شاعران استان به‌شکل مجازی برگزار می‌شود، در یک برنامه جدید امکان رونمایی و نقدوبررسی کتاب را به‌صورت آنلاین فراهم کرد.

 

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: در این اقدام در ساعت مقرر انجمن، از شاعران و چند تن از منتقدین دعوت می‌شود و منتقدین نقدهای خود را به‌صورت فایل صوتی با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

 

وی افزود: کتاب «عبور از دزدگیرهای ملکوت» تازه‌ترین اثر حبیب پیام، توسط قاسم آهنین‌جان، علی‌رضا شکرریز، پرویز گراوند و دیگر دوستان از جنبه‌های فنی کار و روند تغییر و تحول شعر شاعر از نخستین کتاب تا کتاب چهارم نقدوبررسی شد و در ادامه نیز فایل pdf کتاب همراه با نسخه صوتی نقدها در اختیار اعضای انجمن قرار گرفت.

 

کوراوند اضافه کرد: این کتاب نگاهی جامعه‌شناسانه به انسان امروز و دغدغه‌های آن دارد و بیشتر تلاش شده که نگاهی نو به چارچوب‌ها و رفتارهای ادبی شاعر داشته باشد و به نوعی یک بیان و زبان تازه را در شعر شاعر آزمایش و امتحان کند و هم همین اتفاق افتاد و منتقدین نیز نقدهای مثبتی به آن داشتند.

 

وی با بیان اینکه بناست تمامی نقدها در چاپ دوم کتاب ضمیمه شود و در دسترس مخاطب قرار گیرد ابراز کرد: انجمن بنا دارد با توجه به روند رو به رشد کرونا در استان، دیگر فعالیت‌های ادبی خود را نیز به‌صورت آنلاین و مجازی برگزار کند.

 

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان در پایان یاد آور شد: به‌جز این جلسه نشست‌های آنلاین «سه‌شنبه‌های مهربان» نیز همچون سابق به‌صورت آنلاین در روزهای سه‌شنبه ساعت 22 برگزار می‌شود و با استقبال خوب شاعران همراه است.

 

پایان پیام/72

نظر شما