شناسهٔ خبر: 40435153 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس هیئت فوتبال کرمان:

بی اطلاع بودن عضو مجمع از فرایند اصلاح اساسنامه زشت است/ احتمال تشکیل کمیته اضطرار برای فدراسیون فوتبال وجود دارد

قرایی گفت: زشت است ما از حق قانونی مان درباره فرآیند اصلاح اساسنامه بی اطلاع باشیم.

صاحب‌خبر -

علی قرایی رئیس هیئت فوتبال کرمان و عضو مجمع فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایراد‌های فیفا به پیش نویس اساسنامه این فدراسیون بیان کرد: مراحل مربوط به اساسنامه به هم متصل است. در واقع چه ایجاد مشکل چه حل مشکل روند به هم پیوسته‌ای است که مرحله به مرحله آن مثل دانه‌های زنجیر به مهم متصل هستند. اگر از اول اشتباه کنیم و درصدد برطرف کرن اشکال نباشیم تا پایان کج می‌رویم و اگر همان ابتدا درست و شفاف برمدار قانون عمل کنیم تا پایان راه را درست خواهیم رفت. اگر همان سال قبل الزامات و تأکیدات فیفا را جدی گرفته بودیم، در اسفند ۹۸ انتخاباتمان برگزار شده بود و اگر ابتدای همین سال با خرد جمعی و نظر کارشناسان اساسنامه تهیه می‌شد و همه از روند آن مطلع بودند در فیفا بهتر می‌شد از آن دفاع کرد. تا زمانیکه با مردم صادق و روراست نباشیم این زنجیره اشکال و اشتباه تا نابودی کامل ادامه خواهد داشت.

‌نمی‌دانیم فیفا چه ایراد‌هایی به پیش نویس اساسنامه گرفته است

او ادامه داد: بار دیگر این اقدام‌ها در ابتدای سال جدید هم تکرار شد. اکنون ما نمی‌دانیم فیفا به چه چیزی ایراد گرفته است. حتی به عنوان اعضای مجمع به فدراسیون نامه‌ای ارسال کرده و گفتیم به ما بگویید فیفا چه گفته چراکه حق قانونی مان است از نکات مدنظر این نهاد مطلع باشیم.

بچه بازی نیست که الزام‌های فیفا را رعایت نکنیم

قرایی تصریح کرد: می‌دانیم فیفا از الزام هایش کوتاه نمی‌آید و ما هم باید این الزام‌ها را انجام بدهیم. بچه بازی هم نیست که بگوییم با رابطه و دیدن این و آن مشکل حل می‌شود. اعضای مجمع می‌توانستند در این روند به فدراسیون کمک کنند که این کار هم انجام نشد.

شفاف نبودن سبب ایجاد سوء تفاهم می‌شود

رئیس هیئت فوتبال کرمان افزود: حلقه بعدی این زنجیر درخواست اعضای مجمع برای دیدن اساسنامه پیش از ارسال آن به فیفا بود تا پس از اعلام نظر ما، آن را برای فیفا ارسال کنند. این کار هم انجام نشد. در کل شفاف نبودن سبب ایجاد سوء تفاهم می‌شود. سوء تفاهم نیز سوء رفتار را به دنبال دارد. برای تاثیرگذاری در مجمع باید بدانیم فیفا چه می‌خواهد. وقتی چیزی نمی‌دانیم مجبور می‌شویم گمانه زنی کنیم. در این حالت چنین مشکلاتی هم ایجاد می‌شود و نمی‌دانیم حرف چه کسی را باور کنیم.

قرایی: بی اطلاع بودن عضو مجمع از فرایند اصلاح اساسنامه زشت است/ احتمال تشکیل کمیته اضطرار برای فدراسیون فوتبال است

نبی گفت فیفا ۲ ایراد به اساسنامه گرفته است

قرایی افزود: یکی می‌گوید فیفا به اساسنامه ۸۰ ایراد گرفته و دیگری می‌گوید ۱۲۰ ایراد؛ مهدی نبی هم روز گذشته در یک گروه مجازی گفت «مطرح کردن ۸۰ ایراد از سوی فیفا به اساسنامه بی اخلاقی رسانه‌ای است. فیفا فقط ۲ ایراد گرفته و نامه اش هم تهدیدآمیز نبوده بلکه محترمانه بوده است. البته برای تصویب اساسنامه این رفت و برگشت‌ها طبیعی است. ما باید نظر خودمان را بگوییم و فیفا هم نظر بدهد تا در نهایت اساسنامه مدونی تصویب شود» با این صحبت‌های نبی مانده ایم حرف چه کسی را باور کنیم. زشت است عضو مجمع در جریان حق قانونی اش نباشد.

سربسته عمل کردن و مخفی کاری به معضل بزرگی برای فوتبال ایران تبدیل شده است

او ادامه داد: کاری نداریم چه کسی رئیس فدراسیون فوتبال است بلکه می‌گوییم باید تمام موارد شفاف و بر مدار قانون باشد. در این حالت ما به عنوان عضو مجمع می‌توانیم تاثیرگذار عمل کنیم. با حیدر بهاروند که انسان صادقی است، مشکلی نداریم، اما سربسته عمل کردن و مخفی کاری به معضل بزرگی برای فوتبال ایران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید : آذری: متولی اصلی فوتبال، خود را کنار کشیده است

اگر کشتی فوتبال ایران غرق شود، همه مقصر هستند

قرایی افزود: ما همه در یک کشتی نشسته ایم و اگر این کشتی غرق شود، همه مقصر هستند. بهتر است یک بار هم روراست و صادق باشیم. برای عبور از این پیچ تاریخی همه از کارشناسان، بزرگان فوتبال، رسانه‌ها و ... باید دست به دست هم بدهند، اما این شفاف نبودن همه را آزار می‌دهد.

بعید می‌دانم ایراد‌های مدنظر فیفا تا ۱۶ خرداد اصلاح شود

رئیس هیئت فوتبال کرمان درباره احتمال روی کار آمدن کمیته انتقالی در صورت رفع نشدن مشکلات اساسنامه تا ۱۶ خرداد گفت: من روی اعلام این تاریخ هم شک دارم، اما اگر مبنی را روی تاریخ ۱۶ خرداد قرار بدهیم، بعید می‌دانم بتوانیم تمام اصلاحات مدنظر فیفا را اعمال کنیم. احتمال دارد فیفا در گام بعدی سراغ تشکیل کمیته انتقالی سابق یا کمیته اضطراری برای اداره فدراسیون برود.

قرایی: بی اطلاع بودن عضو مجمع از فرایند اصلاح اساسنامه زشت است/ احتمال تشکیل کمیته اضطرار برای فدراسیون فوتبال است

امکان ندارد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طول بکشد

قرایی درباره اینکه شنیده می‌شود احتمال دارد فرآیند تصویب اساسنامه و انتخابات فدراسیون فوتبال تا زمان انتخابات ریاست جمهوری طول بکشد، اظهار داشت: من بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ بدهد چراکه فیفا شوخی بردار نیست و اقدام هایش را براساس برنامه زمانبندی درستی پیش می‌برد. در نهایت فکر می‌کنم طرح پیش نویس اساسنامه در همین خرداد تایید شود و در تیر هم مجمع تصویب اساسنامه را برگزار کنیم. حواس فیفا نسبت به ما جمع‌تر است و از الزام‌های خود کوتاه نمی‌آید. با یک همفکری بهتر می‌توانستیم تدبیری به کار بگیریم تا کار به اینجا نرسد. نگاه کل جامعه فوتبال به مدیران فعلی فدراسیون است و آن‌ها مجمع را قضاوت می‌کنند. انشالله این قضاوت هم بر مبنای اخلاق و صداقت باشد.

انتهای پیام /

نظر شما