شناسهٔ خبر: 40434366 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیرو دستور رییس جمهور؛

اجرایی شدن گام نخست بندهای ده گانه ابلاغی درباره دولت الکترونیکی؛ آزادسازی سهام عدالت بدون مراجعه حضوری به انجام رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای به رییس جمهوری از اجرایی شدن گام نخست از محور‌های ده گانه دولت الکترونیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای به رییس جمهوری از اجرایی شدن گام نخست از محور‌های ده گانه دولت الکترونیک خبر داد که این طرح با همکاری وزارت اقتصاد، سازمان بورس و خصوصی‌سازی انجام شده است.

در بخشی از نامه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به حسن روحانی رییس جمهوری آمده است: پیرو ابلاغیه حضرتعالی در خصوص محور‌های ده گانه دولت الکترونیکی به وزرای محترم، مصوبات شورای اجرایی فناوریاطلاعات و تاکیدات حضرتعالی در هیات وزیران، این وزارت ابلاغیه‌های مذکور را به طور مستمر پیگیری نموده و بسیار خرسندم که به استحضار برسانم.

یکی از خدمات مذکور در ابلاغیه‌ها برای ارایه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری به هموطنان با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار به سرانجام رسید و دولت یکی از خدمات خود را الکترونیکی نموده و در دسترس مردم عزیز کشورمان قرار داد.

آذری جهرمی در بخش دیگری از این نامه خطاب به رییس جمهوری می‌افزاید: خدمت آزادسازی سهام عدالت که با استقبال هموطنان روبرو شده است با استفاده از بستر دولت الکترونیکی و با فرایند احراز مبتنی بر شمار ملی و تلفن همراه و بدون هرگونه مراجعه حضوری به انجام رسید. ۱۳ میلیون و ۶۴۰ هزارنفر از هموطنان تا تاریخ ۸ خرداد در یک فرایند الکترونیکی درخواست آزادسازی سهام عدالت خویش را ثبت کردند و از این تعداد تاکنون ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از هموطنان به سبد سهام عدالت خود دسترسی یافته و این تعداد با بستر‌های الکترونیکی فراهم شده و همچنان در حال افزایش است.

وزیر ارتباطات در این نامه آورده است: این خدمت الکترونیکی دولت منجر به کاهش مراجعه حضوری و مکرر مردم به دستگاههای اجرایی و پیشخوان شده است و مردم با استفاده از تلفن همراه و یارانه شخصی و در بستر شبکه ملی اطلاعات ضمن اعمال الکترونیکی حق انتخاب خود برای آزادسازی سهام عدالت از سبد خود مطلع شده و قدرت تصمیم گیری برای سبد سهام خود را یافته اند. این طرح باهمکاری مشترک سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد و دارایی و وزارات ارتباطات به سرانجام رسیده و از دستاورد‌های دولت الکترونیکی برای تسهیل امور شهروندان و افزایش رضایت عمومی ایشان است. در پایان آمده است: ضمن تشکر از همکاری و کار مشترک انجام گرفته بین دستگاه‌های اجرایی مذکور امید است با حمایت حضرتعالی و همراهی سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمامی محور‌های ده گانه الکترونیکی شدن خدمات در بازه زمانی مشخص شده به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما