شناسهٔ خبر: 40433013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار قم: صحن‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) از امشب ۲۴ ساعته بازگشایی می‌شود‌

گروه استان‌ها- استاندار قم گفت: صحن‌های حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) از امشب به صورت ۲۴ ساعته بازگشایی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست امروز در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری، بازگشایی مساجد و برگزاری نماز جماعت در این اماکن مقدس را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تعطیلی مساجد را نداشتیم بلکه با مصوبه ستاد ملی مبارزه با این بیماری تنها نماز جماعت در مساجد برگزار نمی‌شد.

استاندار قم افزود: با مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا این امکان فراهم شد که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی با مراقبت مرکز بهداشت، امام جماعت مسجد، بسیج و هیئت امنای مساجد این بازگشایی صورت بگیرد و نمازهای جماعت در مساجد برگزار شود.

وی رفع محدودیت از ساعات کاری پاساژها را مورد توجه قرار داد و گفت: با مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر می‌شود محدودیت ساعت کار به روال قبل از شیوع بیماری کرونا برگردد و پاساژها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را انجام دهند.

سرمست ابراز کرد: در حوزه‌های مختلف می‌توان از آن‌هایی که در ایام شیوع بیماری کرونا بیشترین زحمت را کشیده‌اند و جزو اقشار ضعیف به حساب می‌آیند و شایسته تقدیر هستند به صورت نمادین تقدیر و قدردانی به عمل آورد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: افرادی هستند که به صورت گمنام در ایام شیوع این بیماری فعالیت داشتند بنابراین لازم است این افراد در هر سازمانی شناسایی‌شده و از آن‌ها تجلیل شده و تقدیر به عمل آید.

وی مطرح کرد: امروز در مرحله بازگشایی از اماکن مقدسه و همین‌طور اماکنی که دارای محدودیت‌هایی شده بودند هستیم، امیدواریم تصمیم‌گیری‌هایی که در این جلسه می‌شود با دقت دانشگاه علوم پزشکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم پابرجا بماند و بتوانیم بر این بیماری فائق آمده و آن را ریشه‌کن کنیم.

سرمست تاکید کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی، هلال‌احمر، شهرداری، شورای شهر، اصناف، کسبه و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی همه و همه دست به دست هم دادیم و مرحله فاصله‌گذاری هوشمند را طی کردیم.

به گفته استاندار قم صحن‌های حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) از امشب به صورت 24 ساعته بازگشایی خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم در لیالی قدر و عید سعید فطر نشان دادند که به صورت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/451/ ز

نظر شما