شناسهٔ خبر: 40432897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم تقویت شبکه دیجیتال و تلفن همراه در ایلام

استاندار ایلام گفت:شرایط ایجاد شده در بحث کرونا ضرورت توجه به فضای مجازی را بیش از پیش تقویت خواهد کرد و ما راهی جز توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ایلام بر لزوم تقویت شبکه دیجیتال و تلفن همراه در استان تاکید کرد و گفت: شرایط ایجاد شده در بحث کرونا ضرورت توجه به فضای مجازی را بیش از پیش تقویت خواهد کرد و ما راهی جز توسعه زیرساخت‌ها به تناسب نیازمندی‌های پیش آمده در این حوزه نداریم.

او در ادامه ضمن گلایه از زیرساخت‌های ارتباطی استان مطرح کرد: اگرچه کمیت آماری پوشش شبکه‌های تلویزیونی، مخابراتی و تلفن همراه استان در ظاهر خوب است بطوریکه در پوشش تلویزیونی ۹۴ درصد جمعیت را در بر می‌گیرد، اما همان ۵ تا ۶ درصد باقیمانده و کیفیت کار مورد سئوال است و بایست این موضوع تحت اقدام جدی قرار گیرد.

استاندار ایلام خواستار همکاری فرمانداری‌های استان و صدا و سیما در راستای تقویت سیستم دیجیتال استان شد و بیان کرد: در شرایط موجود فضای مجازی عملا جای فضای واقعی را گرفته است و به تناسب بایست زیر ساخت‌های این حوزه نیز تقویت شود.

او با تاکید بر حل مشکل خطوط تلفن همراه ، زیر ساخت ارتباطات و آموزش فضای مجازی اظهار کرد: بایست در این زمینه کار اساسی انجام شود که دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

سلیمانی دشتکی سپس خواستار تشکیل کمیته خیرین مدرسه ساز در استان شد و افزود: این کمیته می‌تواند در راستای برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در سطح ملی برنامه ریزی کند و از توان و ظرفیت آن‌ها در امر مهم مدرسه سازی استفاده نماید.

انتهای پیام/ ن

نظر شما