شناسهٔ خبر: 40432698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س):

شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) آمادگی بازگشایی را دارد

حجت الاسلام احمدی با بیان این که شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) آمادگی بازگشایی را دارد، گفت: این مسأله با توجه به گرمای شدید هوا و اذیت شدن مردم در صحن ها، ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «مهدی احمدی» عصر امروز(یکشنبه 11خرداد) در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به جایگاه و اهمیت زیارت در منابع دینی عنوان کرد: در روایاتی آمده است اگر دوره ای برسد که زیارتگاه ها خالی از جمعیت بشود، بر حاکمیت واجب است که از بیت المال پولی پرداخت کند که مردم به زیارت بروند.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که در اهمیت زیارت همین روایت کافی است، گفت: البته همه عزیزان به این مسأله توجه دارند و در همین جلسه نیز اواخر سال قبل، استاندار محترم ابراز نگرانی از بسته بودن حرم ها داشتند که نشان دهنده عمق اعتقاد مدیران استان و کشور به این مسأله است.

 

وی اضافه کرد: بعد از صدور مجوز بازگشایی، صحن های حرم های مطهر با دستورالعمل های مشترکی که برای بقاع متبرکه قم، مشهد و شیراز صادر شده بود، بازگشایی شده و مردم مشتاق با رعایت پروتکل های بهداشتی به زیارت می پردازند.

 

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: مهرهای داخل حرم تبدیل به مهرهای سنگی شده و بعد از هر وعده نماز شستشو می‌ شود و فرش ها نیز هر روز عوض می‌ شود تا بستر زیارت را با حفظ سلامتی برای زائران فراهم کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خدام آموزش دیده اند و تذکرات را می‌ دهند و مرتب از صوت حرم مسائل بهداشتی نیز یادآوری و گوشزد می‌ شود تا زائران مسائل بهداشتی را رعایت کنند، همچنانکه اطلاعیه حرم مطهر تأکید کرده است که کودکان و سالمندان از حضور در حرم اجتناب کنند.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ابراز داشت: انشاءالله با توجه به بازگشایی برخی شبستان های مسجد مقدس جمکران و با عنایت به این که این آمادگی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز وجود دارد، چون حرارت شدیدی در صحن های حرم حاکم است و مردم اذیت می شوند.

 

وی با بیان این که باز شدن شبانه روزی حرم مطهر مطابق با رعایت مسائل بهداشتی است، گفت: در این صورت ما با تقسیم جمعیت مواجه خواهیم بود و لذا از اجتماع بیش از حد جلوگیری می‌ شود؛ به طور کلی تلاش مجموعه آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر رعایت مسائل بهداشتی است و خواهش داریم برای بازگشایی شبستان حضرت امام(ره) نیز طرح موضوع شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: خواستاریم که آقای دکتر قدیر از شبستان حرم مطهر نیز بازدیدی داشته باشند و از آنجایی که شبستان درب های متعددی دارد و امکان بازگشایی شبستان بدون اتصال به رواق ها وجود دارد، این مسأله نیز در دستور کار قرار بگیرد.

پایان پیام/694

نظر شما