شناسهٔ خبر: 40432626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

ضرورت تثبیت اشتغال موجود در شرایط کرونایی

آیتک اسماعیل زاده

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت تثبیت اشتغال موجود در شرایط فعلی، گفت: شرایط فعلی بسیار خاص بوده و باید ضمن تثبیت اشتغال موجود، صیانت از جامعه کارگری و حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیز در اولویت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

علیار راستگو  روز یک‌شنبه، 11 خرداد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقیٰ، اظهار کرد: در شرایط همزیستی با کرونا قرار داریم، از این رو باید تمام تلاش خود را برای حل و فصل مشکلات جامعه کارگری و واحدهای صنفی که از کرونا و تحریم‌ها متضرر شده‌اند، به کار گیریم.

نرخ بیکاری استان ۹٫۵ درصد است

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: هفت سال قبل که به این سمت منصوب شدم، نرخ بیکاری استان ۱۲٫۵ درصد بود و اکنون نرخ بیکاری استان به ۹٫۵ درصد رسیده که یک درصد پایین‌تر از متوسط کشوری است.

میر احد حسینی اظهار کرد: طی این مدت، در حوزه روابط کار فضای مناسبی ایجاد شد تا هم کارگر بتواند با عشق و علاقه به فعالیت خود ادامه دهد و هم کارفرما بتواند ضمن تولید، توسعه و سرمایه‌گذاری نقش کلیدی نیز در شکوفایی اقتصاد کشور داشته باشد.

به گزارش ایسناٰ‍‍‍، وی بیان کرد: طی سال‌های اخیر تنش‌های کارگری در آذربایجان شرقی بسیار کاهش یافته است و شاهد جوی آرام از نظر مسائل و مشکلات کارگری هستیم که در این راستا از توجه استانداری آذربایجان شرقی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به این‌که طی هفت سال گذشته، ۳۷ هزار واحد مسکن برای متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر اقدامات موثری در بخش تعاون انجام گرفته و رویکرد ما تثبیت و توسعه اشتغال در بخش تعاون بود.

انتهای پیام

نظر شما