شناسهٔ خبر: 40432469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه خبرداد:

پیش‌بینی مشارکت ۷۵ میلیارد تومانی خیران کرمانشاهی در پویش آجر به آجر

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی پویشی تحت عنوان «آجر به آجر» از ابتدای خرداد امسال گفت: پیش بینی ما دریافت کمکی به میزان ۷۵۰ میلیارد ریال تا ابتدای مهر سال ۱۴۰۰ از سوی عموم مردم و خیران مدرسه‌ساز است.

صاحب‌خبر -

مرزبان نظری عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح پویش آجر به آجر پرداخت و اظهارداشت: اقشار مختلف مردم و خیران می توانند به اندازه پول خرید حتی یک آجر در این پویش شرکت کرده و در این امر خیر سهیم شوند.

وی ادامه داد: در این پویش عموم شهروندان با هر میزان درآمد و توانایی مالی که دارند می توانند ماهانه و تا انتهای شهریور سال ۱۴۰۰ به هر میزان که توانایی دارند در اجرای برنامه های اداره کل نوسازی مدارس استان مشارکت کنند.

نظری افزود: حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز، حدف مدارس مخروبه روستایی و بازسازی مدارس شهری با تراکم بالای جمعیتی از جمله برنامه هایی است که در راستای اجرای پویش آجر به آجر دنبال می شود.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه یادآوری کرد: در این پویش هرقدر بتوانیم مشارکت های مردمی را جمع آوری کنیم به همان میزان نیز از کمک های دولتی بهره مند و برخوردار خواهیم شد و می توانیم شرایط بهتری برای دانش آموزان فراهم کنیم.

وی یادآوری کرد: راه های مختلفی برای شرکت در این پویش مانند پرداخت از طریق درگاه‌های اینترنتی با مراجعه به سایت اداره کل نوسازی مدارس و یا مشارکت از طریق مجمع خیرین مدرسه ساز استان وجود دارد.

نظری با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور استاندار کرمانشاه در خصوص تبیین و تشریح شیوه نامه احرایی طرح تحولی آجر به آجر ادامه داد: به زودی جلساتی با صاحبان سرمایه، مدیران کارخانجات و واحدهای صنعتی و صنفی به منظور جلب مشارکت آنها و دریافت کمک هایشان برگزار خواهد شد.

مدیرکل تجهیزونوسازی مدارس کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از ساخت ۲۳۳ مدرسه با ۹۰۰ کلاس درس توسط خیران پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ خبر داد و گفت: خیران مدرسه ساز ۱۲۲ میلیارد تومان برای ساخت آنها کمک کردند.

وی با اینکه ۷۵ مدرسه دیگر نیز با حدود ۱۷۰ کلاس درس که عمدتا در مناطق روستایی و یا محروم و کمتر برخوردار قرار دارد توسط خیران مدرسه ساز در دست ساخت است، افزود: امیدوارم بخش عمده ای از کلاس های درس تا مهرماه امسال آماده بهره برداری شوند.

نظری در پایان‌ و با دعوت از عموم مردم برای مشارکت در پویش خداپسندانه آجر به آجر، گفت: نهادینه کردن فرهنگ ساخت مدرسه در جامعه باید در اولویت قرار گیرد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نظر شما