شناسهٔ خبر: 40430648 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» از ادعای مصطفی میرسلیم گزارش می‌دهد:

کدام نماینده مجلس 65 میلیارد تومان رشوه گرفت؟

میرسلیم همان زمان که تلاش می‌کرد تا نمایندگان را برای رای به خود برای ریاست مجلس ترغیب کند از لغو یک تحقیق و تفحص و رد و بدل شدن 65 میلیارد تومان رشوه خبر داد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| تکلیف‌ صندلی‌های هیات‌رئیسه مجلس یازدهم مشخص شد اما برخی ادعاها همچنان بلاتکلیف است. سیدمصطفی میرسلیم عضو حزب موتلفه اسلامی و رقیب محمدباقر قالیباف بر سر کرسی ریاست پارلمان از یک لابی و رانت در مجلس دهم سخن گفته که ابعاد آن مشخص نشده است و بسیاری نسبت به روشن شدن آن تاکید دارند.

 

میرسلیم همان زمان که تلاش می‌کرد تا نمایندگان را برای رای به خود برای ریاست مجلس ترغیب کند از لغو یک تحقیق و تفحص صحبت کرد.

 

او اعلام کرد یکی از روسای کمیسیون‌های مجلس دهم شورای اسلامی 65 میلیارد تومان برای پس‌گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص دریافت کرده است و پس از آن برخی بده بستان‌ها آن طرح تحقیق و تفحص را از دستور کار مجلس خارج کرده‌اند. میرسلیم همچنین اعلام کرده که خرید آرای نمایندگان خیلی صریح در مجلس انجام می‌‌شود و برخی نمایندگان رأی خود را حراج می‌کنند.

 

این صحبت‌های میرسلیم البته با واکنش‌های متعدد و مختلفی در میان کنشگران سیاسی روبرو شد.

 

محمد مهاجری فعال رسانه‌ای اصولگرا در این باره در فضای مجازی نوشت: «پس از آنکه آقای میرسلیم از رشوه 65 میلیاردی یک مقام اجرائی به رئیس وقت کمیسیون[...] با هدف معلق‌کردن تحقیق و تفحص خبر داد، مخالفان آقای قالیباف، او را هدف گرفته و اتهام وارده را متوجه وی دانسته‌اند.»

 

این فعال رسانه‌ای اصولگرا تاکید کرد: «شایسته است آقای میرسلیم به‌منظور شفاف‌شدن موضوع و جلوگیری از اتهامات بیجا، اسناد ادعای خود و فرد مورد نظرش را مشخص کند. یقینا اگر چنین اتهامی درست باشد ریاست محترم قوه قضائیه بدون فوت وقت، دستور بررسی موضوع را خواهند داد و آقای قالیباف نیز از حضور در مجلس به‌عنوان نماینده استعفا خواهد داد. اجازه ندهیم مجلسی که عده‌‌ای اسمش را انقلابی گذاشته‌اند، بااین‌همه شائبه و شایعه تشکیل شود.»

عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی هم در واکنش به اظهارات این عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: «این اظهارنظر آقای میرسلیم را ثبت کنید. اگر دروغ گفته باید به‌عنوان تشویش اذهان عمومی محاکمه و مجازات شود، ولی به‌ظاهر فارغ از جزئیاتش حقیقت دارد. در این صورت باید معلوم شود که کدام طرح تحقیق و تفحص بوده؟ کدام نماینده گرفته؟ کدام فرد یا نماینده جدید آن را پرداخته؟ و این پول از حساب چه کسانی یا از حساب کدام مؤسسه عمومی و چگونه پرداخت شده است؟ و چرا تاکنون رسیدگی نشده است؟ اگر پیگیری جدی شود دست خیلی‌ها زیر ساطور خواهد بود.»

 

اما با وجود همه این واکنش‌ها و مشخص شدن تکلیف مجلس یازدهم، هنوز کسی به ادعای میرسلیم و رشوه 65 میلیارد تومانی کی نماینده مجلس رسیدگی نکرده و صحت و سقم آن مشخص نشده است.

 

جزئیات یک نماینده مجلس درباره تحقیق و تفحصی که اسنادش متقن نبود

 

محمدرضا ملکشاهی‌راد، نماینده خرم‌آباد و عضو کمیسیون عمران در مجلس دهم درباره گفته‌های این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: «میرسلیم اسم نیاورده و کسی را مستقیم مورد اتهام قرار نداده اما یک حرفی زده که به وسیله آن کل مجلس و کمیسیون‌ها را زیر سوال برده است.»

 

این نماینده مجلس دهم در ادامه توضیح داد: «آنچه درخصوص کمیسیون عمران می‌دانم این است آقایانی که مدعی تحقیق و تفحص بودند مدارک‌شان متقن نبود. در واقع اینها قصد داشتند قبل از کاندیداتوری ریاست جمهوری یک کار سیاسی انجام دهند اما مجموع نمایندگان که در اکثریت بودند به این نتیجه رسیدند مدارکشان متقن و محکم نیست، بنابراین ارائه ندادند.»

 

او در ادامه افزود: «چنانچه صحبت میرسلیم متوجه کمیسیون عمران است، خطای بزرگی انجام داده است، به دلیل اینکه من آنجا حضور داشتم. درست است که عضو حزب موتلفه اسلامی هستم و میرسلیم هم عضو شورای مرکزی این حزب است اما آنجا که حق و باطل است، محکم از حق دفاع می کنم.»

 

ملکشاهی با تاکید بر اینکه این تحقیق و تفحص مربوط به یکی از کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 و قبل برگزاری انتخابات مطرح شده بود، گفت: «تا زمانی که در مجلس و عضو کمیسیون عمران بودم، کلمه و موضوعی از جایی نشنیدم و مطلبی دال بر این قضیه ندیدم، حتی کسانی که به دنبال تحقیق و تفحص بودند، می‌توانستند این مسئله را مطرح کنند که این اتفاق افتاده و واقعا پیگیر باشند اما به نظر می‌رسد، هرگز این اتفاق نیفتاده باشد.»

 

نظر شما