شناسهٔ خبر: 40427341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش هرمزگان:

۱۰۴ هزار دانش آموز هرمزگانی در مسابقات مختلف قرآنی شرکت کردند

بندرعباس - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش هرمزگان گفت: بیش از ۱۰۴ هزار دانش آموز هرمزگانی در مرحله اول سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابراهیم محمد حسینی با بیان اینکه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در سال جاری به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شده است، گفت: در مرحله اول سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز که در آموزشگاه های سراسر استان برگزار شد، تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در رشته های مختلف قرآن، عترت و نماز حضور داشتند.

وی افزود: از این تعداد و پس از آزمون های کتبی و شفاهی بیش از ۵۰ هزار دانش آموز به مرحله شهرستان راه یافتند کهحدود سه هزار نفر به مرحله منطقه ای راه پیدا کردند.

حجت الاسلام محمدحسینی ادامه داد: با شروع کرونا در اسفند ماه ۹۸ روند مسابقات مرحله استانی به صورت مقطعی متوقف شد که مطابق برنامه ریزی انجام شده این مسابقات در مرحله استانی به صورت غیر حضوری و مجازی، پس از اتمام امتحانات پایانی سال تحصیلی جاری دانش آموزان در تیرماه ۹۹ برگزار می گردد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: این مسابقات بر اساس شیوه نامه ارسالی در یازده رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی و حفظ ویژه، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، انشای نماز، اذان و هم خوانی و مدیحه سرایی برگزار می شود.

نظر شما