شناسهٔ خبر: 40427284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فرماندار کهگیلویه:

تصاویر حیوانات تلف‌شده در فضای مجازی ربطی به آتش‌سوزی ارتفاعات خائیز ندارد

فرماندار کهگیلویه گفت: تصاویر منتشرشده در فضای مجازی که نشان از آتش گرفتن حیوانات منطقه حفاظت‌شده خائیز در این شهرستان دارد، ربطی به این منطقه ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا اتابک یکشنبه ۱۱ خرداد اظهار کرد: در چند روز گذشته تصاویر نگران‌کننده‌ای از آتش گرفتن و تلف شدن حیوانات منطقه حفاظت‌شده خائیز در کهگیلویه در فضای منتشر شده است که تاکید می‌کنم چنین تصاویری ربطی به این منطقه ندارد.

وی بیان کرد: نمی‌دانیم این تصاویر به چه دلیلی به نام پرندگان و حیوانات ارتفاعات حفاظت‌شده خائیز در کهگیلویه در فضای مجازی منتشر می‌شود. سطح خسارات آتش‌سوزی به این ارتفاعات بالا بوده، اما میزان کشته شدن پرندگان و حیوانات در منطقه حفاظت‌شده خائیز آن طوری که فضاهای مجازی تبلیغ می‌کنند، نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان کهگیلویه در پاسخ به این سوال که آیا فرمانداری این شهرستان از عاملان آتش‌سوزی خائیز شکایت می‌کند، افزود: شکایت از عاملان شروع این آتش‌سوزی به دلیل اینکه در شهرستان بهبهان استان خوزستان بوده در وهله اول برعهده دستگاه‌های اداری این شهرستان است.

اتابک خاطرنشان کرد: در مورد آتش‌سوزی منطقه خائیز کهگیلویه نیز ما از نیروی انتظامی می‌خواهیم عاملان را شناسایی و در اختیار دستگاه قضایی دهد، اما شاکی اصلی عاملان این آتش‌سوزی اداره کل محیط زیست استان باید باشد.

شعله‌های آتش ۴ روز پیش منطقه حفاظت‌شده خائیز کهگیلویه را در بر گرفت که خسارات فراوانی داشته است.

نظر شما