شناسهٔ خبر: 40425727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قزوین:

۱۸۰۰ خانوار در قزوین مستمری بگیر بیمه روستایی هستند

قزوین- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین گفت: یک هزار و ۸۰۰ خانوار در قزوین مستمری بگیر بیمه روستایی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به مناسبت پانزدهمین سالگرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برگزار شد، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر از سال ۸۴ بر اساس مصوب مجلس و دولت فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: در تمام ادوار گذشته مسئولان دغدغه توسعه و عمران و آبادانی روستا را داشتند که در این راستا اقدامات بسیاری خوبی انجام شد.

رضایی بیان کرد: متأسفانه بیمه تأمین اجتماعی روستاییان کمتر مورد تو جه قرار گرفته که یکی از دلایل مهاجرت همین مشکلات بیمه‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: از سال ۸۴ که صندوق بیمه روستاییان و کشاورزان و عشایر فعالیت خود را آغاز کرد موجب امید روستاییان برای ادامه سکونت خود در روستاها شد.

رضایی گفت: صندوق بیمه روستاییان و کشاورزان و عشایر به عنوان سومین صندوق بیمه‌ای کشور است که فعالیت دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان قزوین ادامه داد: صندوق بیمه روستاییان و کشاورزان و عشایر با پوشش جاماندگان از صندوق‌های دیگر بیمه بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی که دولت را مکلف کرده در حد توان برای تمام آحاد مردم پوشش بیمه ایجاد کند شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: در سایر بیمه‌ها ۲۰ الی ۳۰ درصد بیمه‌ها به عنوان حق بیمه دریافت می‌شود که این رقم در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۵ درصد است که از این میزان نیز ۵ درصد بیمه شونده پرداخت می‌کند و ۱۰ درصد دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌کند.

رضایی تصریح کرد: برای عضویت در صندوق بیمه روستایی محدودیت خاص سنی وجود ندارد و افراد با ۱۸ سال سن و حداکثر ۵۰ سال می‌توانند عضو صندوق شوند.

وی یادآور شد: در این صندوق کشاورزان غیر ساکن نیز می‌توانند با تعریف جهاد و کشاورزی در این صندوق عضو باشند و عضویت روستاییان نیز با خود اظهاری انجام می‌شود.

بیش از ۳۵ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه هستند

این مسئول حوزه بیمه روستایی گفت: در استان قزوین در حال حاضر ۳۵ هزار و ۶۷۳ خانوار در استان تحت پوشش بیمه روستایی و کشاورزان و عشایر قرار دارند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۲ می‌بایست ۵۵ هزار خانوار تحت پوشش قرار می‌گرفت اما بعد از آن بحث مشمولان که کشاورزان بودند نیز اضافه شدند و این آمار به ۱۰۲ خانوار افزایش یافت.

رضایی بیان کرد: در استان ۷۸۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و یک هزار و ۸۲۳ زن سرپرست کمیته امداد تحت پوشش صندوق استان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۳ خانوار مستمری بگیر صندوق هستند و ۵۸ مستمری بگیر از کارافتادگی و ۹۵۳ بازنشسته و ۷۹۲ خانوار هم از مستمری فوت شدگان استفاده می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قزوین در پایان گفت: حداقل پرداخت حق بیمه روستاییان ۵۷ هزار تومان و حداکثر ۱۴۰ هزار تومان است.

رضایی اظهار کرد: در ۴۰۰ روستا برای معرفی بیمه به مردم، حضور میدانی داشتیم و از رتبه ۲۳ در کشور به رتبه ششم رسیده ایم که امسال هدف ما کسب رتبه اول کشور است.


 

نظر شما