شناسهٔ خبر: 40425671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تحریم و کرونا شرایط سختی را برای واحدهای تولیدی زنجان رقم زد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: شرایط سخت ناشی از تحریم، واحدهای تولیدی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده بود که با شیوع بیماری کرونا نیز به مشکلات این واحدها افزوده شده و شرایط سختی را رقم زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی یگانه‌فرد شامگاه شنبه دهم خرداد در جلسه مشترک مسئولان اتاق بازرگانی و بانک صادرات استان زنجان اظهار کرد: همدلی و همکاری مسئولان و ارائه تسهیلات و خدمات حمایتی به واحدهای تولیدی می‌تواند بخشی از نگرانی و دغدغه‌های فعالان اقتصادی را برطرف کند.

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی در این شرایط سخت تحریم و شیوع ویروس کرونا، پای کار بوده و در راستای کاهش دغدغه‌های جامعه حرکت کرده‌اند که نیازمند حمایت‌های دولت هستند.

یگانه‌فرد خاطرنشان کرد: محور اصلی برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان در سال جاری برای کاهش مشکلات واحدهای تولیدی و توسعه بخش خصوصی و عملیاتی کردن هرچه بیشتر جهش تولید برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: نگاه ویژه‌ای به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید داریم که در این راستا کمیته احیا برای کمک به واحدهای تولیدی استان در اتاق بازرگانی زنجان تشکیل شده است.

این جلسه برای همکاری در زمینه‌های مشترک برگزار شد و در پایان در راستای توسعه و تعمیق روابط دو طرف و تشریک مساعی به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات‌رسانی به فعالان اقتصادی استان زنجان، تفاهمنامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و بانک صادرات زنجان به امضا رسید.

در این تفاهمنامه همکاری، ارائه خدمات متنوعی مانند ارائه تسهیلات به اعضای اتاق و فعالان اقتصادی استان پیش‌بینی شده که از آن جمله می‌توان به گشایش انواع اعتبارات ارزی و صدور ضمانت‌نامه‌ها و حواله‌ها و همچنین ضمانت‌نامه‌های ریالی اشاره کرد.

اعطای تسهیلات به اعضای اتاق بازرگانی زنجان و همچنین فعالان اقتصادی استان و ارائه خدمات ویژه و متنوع نیز از دیگر مفاد این تفاهمنامه همکاری است.

نظر شما