شناسهٔ خبر: 40424470 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تکمیل سامانه گردشگری شهر تهران تا پایان سال

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران از تکمیل سامانه گردشگری شهر تهران تا پایان سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهرشاد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره سرانجام راه‌اندازی سامانه جامع گردشگری شهر تهران، اظهار کرد: تهران از لحاظ قابلیت‌های گردشگری دهمین شهر در کشور است که نقاط و اماکن تفریحی، تاریخی، فرهنگی و غیره زیادی دارد اما سامانه‌ای که بتواند مردم و گردشگر را راهنمایی کند، ندارد.

وی ادامه داد: از آذر ماه سال گذشته راه‌اندازی سامانه گردشگری شهر تهران را در دستور کار قرار دادیم و در سال جاری کارهای آنها را به اتمام خواهیم رساند تا تمام اماکن‌ فرهنگی، هنری، مذهبی، تاریخی و حتی سلامت محور مانند بیمارستان‌ها را در این سامانه معرفی کنیم. 

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تصریح کرد: در این سامانه که پایه آن روی نقشه است، همه اماکن گردشگری با سابقه تاریخی، توضیح درباره بنای آن، آدرس، چگونگی تهیه بلیت و غیره نمایش داده می‌شود و کار جامع و مفصلی به شمار می‌‌آید.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه مرحله به مرحله در حال تکمیل است و تا پاییز حدود 80 درصد آن به سرانجام می‌رسد؛ در حال حاضر به صورت تدریجی در حال بارگذاری اطلاعات هستیم اما برخی انتقاداتی درباره کامل نبودن یا دیزاین آن مطرح می‌کنند که نکات درستی است اما در مراحل بعدی نواقص برطرف خواهد شد. 

کاظمی گفت: در حال حاضر اطلاعات مربوط به موزه‌ها به صورت اکسل ارائه شده اما در مرحله بعدی همه آنها با فرمت دیگر و همراه با اطلاعات تکمیلی و معرفی آثار خواهد بود. برنامه ما این است که این امر تا پایان سال به طور کامل محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما