شناسهٔ خبر: 40423328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در بسته حوادث امروز بخوانید؛

توقیف محموله قاچاق در لنجان/ کشف ۱۴ تلویزیون ال‌ای دی مسروقه از مخفیگاه باند سارقان منزل

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۱ خرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۱۱ خرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف محموله قاچاق در لنجان

سرهنگ احمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان لنجان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی شهرستان "لنجان" با هوشمندی و دقت بالای خود حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "شهرکرد-زرین شهر" به ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو‌ها طی هماهنگی با مقام قضائی از آن‌ها بازرسی دقیق به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۴۳۲ جفت انواع کفش و یک هزار و ۲۴۰ عدد انواع لامپ ال‌ای دی خارجی که همگی فاقد اسناد و مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان با اشاره به توقیف خودرو‌ها از دستگیری رانندگان آن‌ها خبر داد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

 

کشف ۱۴ تلویزیون ال‌ای دی مسروقه از مخفیگاه باند سارقان منزل

سرهنگ" علیرضا ملک محمودی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تلویزیون ال‌ای دی از منازل شهروندان و شکایت مال باختگان، تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان "خمینی شهر" انجام گرفت.

او افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و تخصصی گسترده و به کارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه موفق شدند رد پای اعضای یک باند ۳ نفره‌ای که در این سرقت‌ها دست داشتند را بدست آورند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: کارآگاهان پس از شناسایی هویت متهمان، طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی آن‌ها را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف ۱۴ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی در مخفیگاه سارقان و تحویل آنان به مال باختگان خبر داد و گفت: ارزش اموال مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

سرهنگ ملک محمودی به دستگیری ۲ خریدار اموال مسروقه با اعتراف متهمان نیز اشاره کرد و گفت: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان از شهروندان خواست، برای جلوگیری از سرقت، منازل خود را به سیستم آیفون‌های تصویری هوشمند، دزدگیر و در‌های ضد سرقت مجهز کرده و بر روی تراس‌ها و پنجره‌های منازل خود نرده و حفاظ مناسب نصب کنند و در هنگام ترک منزل ضمن اطمینان از بسته بودن همه راه‌های نفوذ به منزل، یکی از همسایگان مورد اعتماد خود را نیز در جریان عدم حضور خود قرار دهند.
 

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در "نجف آباد

سرهنگ "محمدحسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغ‌ها و شکایت مال با ختگان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان نجف آباد قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های انجام شده از صحنه‌های سرقت و تحقیقات علمی و تخصصی صورت گرفته رد پای یک سارق سابقه دار در این سرقت‌ها به دست آمد و مشخص شد که هر بار این متهم با یک شیوه خاصی، اقدام به سرقت لوازم از اماکن خصوصی و عمومی می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد افزود: ماموران با به دست آوردن اطلاعات و بکارگیری یک سری اقدامات اطلاعاتی و هوشمندانه سرانجام مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و وی را در یک عملیات ضربتی طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف مقادیری از اموال مسروقه شامل لوازم باغبانی، چند موتور برق، کف کش، لوازم برقی آشپزخانه، شیرآلات و ... از مخفیگاه متهم گفت: این سارق در تحقیقات پلیس به ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کرد که با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
 

کشف ماینر‌های قاچاق در "خمینی شهر

سرهنگ "علیرضا ملک محمودی اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشرافیت اطلاعاتی خود از استخراج ارز دیجیتال به وسیله دستگاه‌های ماینر قاچاق در یک کارگاه متروکه مطلع و بلافاصله، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از انجام تحقیقات و دریافت اطلاعات لازم یک گروه از ماموران مجرب با هماهنگی قضائی از محل مذکور بازدید بعمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۲۰ دستگاه ماینر که به صورت قفسه بندی با تجهیز کابل‌های شبکه برق، جاسازی شده بودند، کشف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۸۰۰ میلیون ریال اعلام شده است گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.


انتهای پیام/م

نظر شما