شناسهٔ خبر: 40423261 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نتایج نظرسنجی نشان داد:

وضع بایدن کمی از ترامپ بهتر است

یک نظرسنجی جدید انجام شده از سوی واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز، نشان داد آمریکایی‌ها به مدیریت دونالد ترامپ در قبال بحران همه گیری کروناویروس نمره منفی می دهند و دورنمای پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ هر چه بیشتر تضعیف و شانس رقیب مفروضش یعنی جو بایدن هر چه بیشتر تقویت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در مجموع آمریکایی‌ها در ارزیابی خود در قبال ترامپ و بایدن دو دستگی دارند و هر چند که امروز ظاهرا جو بایدن نامزد ریاست جمهوری مفروض دموکراتها با اقبال کمتری در مقام مقایسه با پاییز سال گذشته مواجه شده اما در چندین زمینه آمار بهتری نسبت به رئیس جمهور فعلی داشته است.

بر اساس این نظرسنجی بایدن با کسب ۵۳ درصد آرای رای دهندگان ثبت شده سراسر کشور آمریکا بر ترامپی که ۴۳ درصد رای کسب کرده برتری دارد. این برتری ۱۰ درصدی در حالی برای بایدن رقم خورده که دو ماه پیش این دو نامزد رقابتی نسبتا پایاپای را در نظر سنجی‌ها داشتند و در آن نظرسنجی بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۷ درصد رای به دست آورد.

در میان همه بزرگسالان برتری بایدن حتی به ۱۳ درصد می‌رسد (۵۳ درصد به ۴۰ درصد).

در این نظرسنجی ۸۴ درصد از بزرگسالان حامی ترامپ می‌گویند در نوامبر قطعا به او رای می دهند اما این میزان برای بایدن ۶۸ درصد بوده است. همچنین در میان حامیان ترامپ نیز ۸۷ درصد می‌گویند مشتاقانه از او حمایت می‌کنند در حالی که از میان آنها ۴ درصد گزینه بسیار مشتاقانه را انتخاب کرده‌اند در حالی که در میان حامیان بایدن تنها ۷۴ درصد گفتند که مشتاقانه حامی وی هستند و از میان آنها تنها ۳۱ درصد گزینه بسیار مشتاقانه را انتخاب کرده‌اند.

در رقابت میان کسانی که "مطمئنا در انتخابات رای می دهند" برتری بایدن به نصف کاهش می یابد و ۵۱ درصد از این گروه به بایدن و ۴۶ درصد به ترامپ رای داده‌اند.

در این نظرسنجی‌ها از پاسخگویان در خصوص مساله رای گیری پستی سوال شد؛ طرحی که با مخالفت شدید ترامپ مواجه شده است. بر اساس نتایج نظرسنجی مذکور ۸۷ درصد دموکراتها و ۶۷ درصد مستقل ها با انجام چنین طرحی ازسوی ایالات موافقت کرده‌اند اما در مقابل ۶۱ درصد جمهوریخواهان با آن مخالف بوده‌اند که از میان آنها ۵۳ درصد مخالفت شدید داشته‌اند.

در مجموع ۶۵ درصد بزرگسالان آمریکایی از آن حمایت کرده‌اند.

همچنین آمریکایی‌ها با نسبت مساوی از بایدن و ترامپ در خصوص اینکه کدام یک از آمادگی بهتری برای مدیریت بازیابی از بحران اقتصادی ایجاد شده در آمریکا برخوردارند با میزان ۴۷ درصد حمایت کرده‌اند. اما بایدن در خصوص رهبری مدیریت تلاشها برای کنترل کروناویروس با کسب ۵۰ درصد در مقابل ۴۲ درصد ترامپ، نتیجه بهتری به دست آورده است.

ترامپ دو ماه پیش بهترین نتیجه را در زمینه تایید عملکردش در نظرسنجی‌های واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز کسب کرد و برای نخستین بار تاییدکنندگان عملکردش از مخالفان آن بیشتر شدند و به ۴۸ درصد در مقابل ۴۶ درصد رسیدن اما در نظرسنجی جدید او دوباره به منطقه منفی بازگشته و ۵۳ درصد با عملکردش مخالفت کرده در حالی که ۴۵ درصد با آن موافقت کرده اند.

این اتفاق برای عملکردش در قبال بحران کروناویروس نیز رخ داده و دو ماه پیش اکثر پاسخگویان با درصد ۵۱ به ۴۵ این عملکردش را تایید کردند اما در نظرسنجی اخیر ۵۳ درصد با آن مخالفت کرده و تنها ۴۶ درصد آن را تایید کرده‌اند.

همچنین در مساله اقتصاد هم تاییدکنندگان عملکرد ترامپ بیشتر از مخالفان آن هستند و ۵۲ درصد آمریکایی‌ها آن را تایید کرده و در مقابل ۴۴ درصد با آن مخالفت کرده‌اند.

با این حال در این نظرسنجی ۳۴ درصد آمریکایی‌ها نمره مثبتی به اقتصاد کشورشان داده اند در حالی که ۶۵ درصد به آن نمره منفی داده‌اند.

از هر ۱۰ جمهوریخواه شش نفر به اقتصاد آمریکا نمره مثبت داده‌اند اما در مقابل از هر ۱۰ دموکرات هشت نفر و از هر ۱۰ مستقل هفت نفر به آن نمره منفی دادند.

نه ترامپ و نه بایدن نظر مثبت اکثریت آمریکایی‌ها را کسب نکرده‌اند. ۴۶ درصد آمریکایی‌ها در قبال بایدن نظر مطلوب و ۴۸ درصد در قبال او نظر منفی داشته‌اند اما برای ترامپ وضعیت بدتر است و ۴۲ درصد در مورد او نظر مثبت و ۵۵ درصد در مورد او نظر منفی داشته‌اند.

تقریبا نیمی از پاسخگویان معادل ۴۸ درصد بایدن را صادق و قابل اعتماد دانسته‌اند در حالی که تنها ۳۵ درصد چنین نظری درباره ترامپ داشته‌اند. از سوی دیگر ۴۵ درصد با این که بایدن مشکلات مردم آمریکا را درک می کند موافق بوده و ۴۹ درصد با آن مخالفت کرده‌اند اما این درصد برای ترامپ ۳۸ درصد موافق در برابر ۶۱ درصد مخالف بوده است.

ترامپ در خصوص نظرخواهی درباره رهبر قدرتمند بودن کمی نتیجه بهتری داشته و ۵۰ درصد او را رهبری قدرتمند خوانده و ۴۹ درصد با آن مخالفت کرده‌اند اما این درصد برای باید ۴۳ درصد موافق در مقابل ۴۹ درصد مخالف بوده است.

نظرسنجی مذکور در بازه زمانی ۲۵-۲۸ مه با پرسش از ۱۰۰۱ بزرگسال آمریکایی انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما