شناسهٔ خبر: 40422937 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نمایش«سلیمان نبی (ع) و ملکه سبا» درفضای مجازی منتشر شد

کلیپ داستان نمایشی «سلیمان نبی (ع) وملکه سبا » با روایت خداپرستی بلقیس ملکه سبا و تصویرهمزمان ساخت شخصیت های عروسکی داستان به همت فرهنگ سرای گلستان تولید و درفضای مجازی بازنشرشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای گلستان، ساخت این کلیپ با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش ساخت عروسک های نمایش، آشنایی با ساخت و تهیه کلیپ با موضوع داستان های قرآنی به مخاطبان ؛ با بازنویسی داستان، فیلمبرداری ، ساخت شخصیت های داستان با عروسک های خمیری ، ساخت صحنه برای عروسک ها و جایگزینی وحرکت آنها درصحنه های مختلف به همراه فیلمبرداری آنها، طراحی وچاپ تصاویر زیبا برای پشت صحنه نمایش ، روایت داستان  مراحل تدوین مدت دو ماه به طول انجامید.

این کلیپ داستان «سلیمان نبی (ع) و ملکه سبا» را درروزگاران قدیم که حضرت هم پیامبرخدا بود هم پادشاه روایت می کند. سلیمان نبی ع که زبان حیوانات را می دانست روزی سراغ هُدهُد را می گیرد اما او به دوردست ها رفته بود وقتی برگشت درباره ی سرزمین سبا به سلیمان نبی ع گفت: سبا سرزمینی زیبا با مردمان خوب و بلقیس ملکه ی آن است که در قصر زیبایی در آنجا زندگی می کند اما آنها خداپرست نیستند و خورشید را ستایش می کنند. حضرت سلیمان ع در آن هنگام متن نامه ای را با نام بسم الله الرحمن الرحیم آماده و به هدهد می دهد تانزد ملکه ی سبا ببرد .

ملکه سبا با همراهانش به سوی سلیمان نبی (ع) راهی می شود و پس ازدیدن تخت پادشاهی خود نزد او آن را به عنوان معجزه از سوی پیامبرخدا می پذیرد و خود و همراهانش به دین اسلام روی می آورند و مسلمان می شوند.

مجری طرح سعید رنجبریان، سید فرهادعباسیان کارگردان و تدوین، مازیار رنجبرعروسک ساز، باران صالحی راوی، نسیبه قندهاری طراح و گرافیست، افشین مشایی برنامه ریز، مهدی عزتی پشتیبان طرح دست اندرکاران و عوامل این کلیپ نمایشی هستند.

 مشاهده کلیپ ازطریق نشانی https://www.instagram.com/tv/CasT-4kn9E1/?igshid=1w9107dqwddu8 امکان پذیراست .

فرهنگ سرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک است. شماره تلفن  77826475 برای آگاهی بیشتراعلام می شود.

پایان پیام/32

نظر شما