شناسهٔ خبر: 40422700 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیش بینی نرخ بی‌سابقه بیکاری در آمریکا

بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در یک نظرسنجی، نرخ بیکاری در آمریکا به ۱۹.۶ درصد افزایش خواهد یافت و به بالاترین میزان از دوران رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی نوشت: ویرانی به جا مانده از ویروس کرونا در بازار کار آمریکا این هفته آشکار خواهد شد.

گزارش روز جمعه دولت این کشور احتمالاً نشان می‌دهد که نرخ بیکاری افزایش یافته و به حدود 20 درصد رسیده است و کارفرمایان میلیون‌ها نفر دیگر از کارکنان خود را در ماه مه اخراج کردند.

داده‌های وزارت کار آمریکا ممکن است بدترین عواقب ناشی از این بیماری همه گیر را نشان دهد چرا که ایالات مختلف این کشور شروع به برداشتن قرنطینه کرده‌اند که تقاضا و اقتصاد را متوقف کرده بود.

بر اساس متوسط پیش بینی‌های انجام شده در یک نظرسنجی بلومبرگ، نرخ بیکاری به 19.6 درصد افزایش خواهد یافت و به بالاترین میزان از دوران رکود بزرگ دهه 1930 خواهد رسید.

احتمالاً آمار افراد شاغل در آمریکا پس از ریزش شدید 20.5 میلیون نفر در ماه آوریل، تقریباً 8 میلیون نفر دیگر در گزارش ماه مه کاهش خواهد یافت.

شبکه خبری بلومبرگ همچنین یش بینی کرده است که نرخ بیکاری در سه ماهه دوم به 20 درصد و تا پایان سال به 10 درصد برسد.

مطمئناً این امر نشان دهنده یک رشد چشمگیر در اقتصاد خواهد بود اما کاملاً ناقص است که باعث می‌شود تعداد قابل توجهی بیکار در این کشور باقی بماند.

داده‌های بیکاری در سراسر اروپا نیز قرار است تصویری مشابه و نگران کننده را به تصویر بکشد. این امر دلیل دیگری است برای بانک مرکزی اروپا - که روز پنجشنبه جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد – تا کمک‌های محرک اقتصادی خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

نظر شما