شناسهٔ خبر: 40421337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عباس زاده امامی در نطق میان‌دستور:

مجلس در برابر عربده‌های خارجی و وادادگی‌های عناصر خود فروخته کوتاه نمی‌آید

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس یازدهم برای بهبود وضعیت کشور بر تعامل و همکاری بنا دارد اما در برابر عربده‌های خارجی و وادادگی‌های عناصر خود فروخته غرب‌گرا و غرب گدا داخلی کوتاه نمی‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین عباس زاده امامی نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی روز ( یکشنبه 11 خردادماه) صحن مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اعتماد مردم حوزه انتخابیه خود ، گفت: چندی پیش مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرها در پیش است نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدانی که از جنگ نظامی نیز سخت‌تر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در رکاب ولایت هر روز باید در آماده باش کامل بود یکی از آن خرمشهرها سنگر مجلس شورای اسلامی است که به فرمایش امام خمینی(ره) عصاره فضایل ملت و در راس امور قرار دارد.

وی با بیان اینکه پایه‌های کرسی‌های مجلس بر قطرات خون شهیدان گذاشته شده و خرمشهرها را باید با فرمانده فتح کرد، افزود: افتخار داریم که در هشتم خرداد برادری از جنس خاکریز و فرمانده‌ای از جنس سلیمانی را برای ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب کردیم.

عباس زاده امامی با اشاره به اینکه یک چله از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشت و با تمام فراز و فرودها و گمان‌های باطل دشمنان قسم خورده نظام ،انقلاب مقتدرانه قدم به دهه پنجم حیات خود گذاشته است، ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون علی رغم کسب فرصت‌ها، افتخارات و دستاوردهای چشمگیر خیره کننده متاسفانه تهدیدها و چالش‌های نیز در پیش رو داشته‌ایم.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی، گفت: در کنار تمامی پیشرفت‌های غرور آفرین انهدام پهپاد آمریکایی، ساخت موشک‌های دوربرد، موشک باران پایگاه‌های آمریکایی در عراق، توقیف نفت کش انگلیسی تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی، پرتاب ماهواره چند منظوره نور، اعزام و پهلوگیری نفت کش‌های ایرانی در بنادر ونزوئلا درحالی که پرچم ایران با اقتدار بر فراز آنها در اهتزاز بود و آمریکا جرات نفس کشیدن نداشت تنها گوشه‌ای از افتخاراتی است که به برکت انقلاب و خون  شهدا عزیز عزتمندانه نصیب ما شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: با تمام خیزش‌های شگرف متاسفانه به دلیل برخی سومدیریت‌ها به فرموده مقام معظم رهبری در باب اقتصاد علاوه بر مشکلات عمده مشهود نمره مطلوبی در باب عدالت به دست نیاورده ایم و در زمینه مبارزه با فساد هنوز کمیت ما لنگ است همچنین در خصوص بهبود معیشت مردم هزار راه نرفته در پیش داریم.

وی، ادامه داد: در چندین سال گذشته بعضی رفتار خیانت گونه برخی افراد مرفه بی‌درد با خوی پلید اشرافی‌گری خسارتی به کشور وارد ساخته که نمی‌توان آنها را جبران کرد الا به روزگاران.

عباس زاده امامی، تصریح کرد: ما نمایندگان ملت از ریاست قوه قضائیه انتظار داریم علاوه بر برخورد جدی با مفسدان و کسانی که به غارت اموال ملت دست زده‌اند اکتفا نکرده، بلکه زمینه برگشت اموال و ثروت‌های نامشروع آنها را نیز به صاحبان حقیقی و یا بیت المال فراهم کند.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی ، افزود: با اصل خصوصی سازی مشکل نداریم اما موضوع واگذاری پتروشیمی غرب کشور، کشت و صنعت هفت تپه، شرکت ماشین سازی تبریز و ابطال فروش شرکت کشت و صنعت مغان نشانه عمق فساد در خصوصی سازی است که باید با قاطعیت تمام در مقابل آن ایستاد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تا زمانی که در وزارت نفت تفکر مسئولان معطوف به خام فروشی، عدم شفافیت و وابستگی صرف به نفت باشد نه اشتغال سامان می‌گیرد و نه کشور بوی جهش تولید را استشمام می‌کند. برخی دولتمردان باید پاسخ این اشتباه و خسارت را بدهند که چرا با چشم امید داشتن به روابط اقتصادی با آمریکا و اروپا روابط  با شرکای سنتی مانند چین، هند، پاکستان و روسیه مخدوش گردید.

وی با تاکید بر اینکه این مجلس در برابر با فساد بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌کاری ایستادگی می‌کند، عنوان کرد: فساد مانند اختاپوسی به جان نظام و کشور افتاده و علی رغم وجود مسئولان پاکدست و سالم متاسفانه در بدنه سه قوه نیز رخنه کرده و بعد از گذشته دو دهه از فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری همچنان شاهد فساد روز افزون و بعضا سازمان یافته در بخش‌های مختلف اقتصادی و اداری کشور هستیم.

عباس زاده امامی با اشاره به اینکه جای خالی فراکسیون مبارزه با فساد در ادوار مجلس محسوس است و من مصمم به تشکیل فراکسیون مبارزه با فساد در این مجلس هستم و از دغدغه مندان کمک می‌طلبم، افزود: مقام معظم رهبری و مردم ایران نگاهش متفاوت به مجلس یازدهم دارند و انتظارات آنها از این مجلس فراتر از مجالس قبل است.  

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوای سه گانه باید به خواسته مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند و چالش‌های پیش روی فرهنگ، اقتصاد و معیشت را برطرف کنند، گفت: مجلس یازدهم برای بهبود وضعیت کشور بر تعامل و همکاری بنا دارد اما در برابر عربده‌های خارجی و وادادگی‌های عناصر خود فروخته غرب‌گرا و غرب گدا داخلی کوتاه نمی‌آید.

وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه‌ من کارهای ناتمام و به زمین مانده‌ای وجود دارد که همت مسئولین را می‌طلبدازجمله تسریع در تکمیل پروژه قطار برقی مشهد - گلبهار – چناران، تکمیل آزادراه مشهد-چناران-قوچان، ارتقاع گلبهار که مصوبه دولت دهم و قول‌های دولت یازدهم و دوازدهم را دارد، تکمیل بیمارستان گلبهار، بزرگراه طرقبه-شاندیز-گلمکان، ترافیک طرقبه و تامین آب شرب روستاها و شهرهای همجوار کلان شهرها.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دو گروه بازنشستگان و کارآفرینان به عنوان مجاهدان خط مقدیم تولید و اشتغال باید مورد حمایت قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: آموزش سنگ بنای جامعه است عدم اعمال بیش از یک بار برای فرهنگیان سد راه نخبه پروری است./

پایان پیام

 

نظر شما