شناسهٔ خبر: 40420111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کانادایی‌ها علیه نژادپرستی در کشورشان و آمریکا تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- رسانه‌های کانادا گزارش دادند، در اعتراض به نژادپرستی در این کشور و همچنین قتل یک سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا، دیروز(شنبه ۱۰ خبرداد) هزاران نفر در خیابان‌های شهر تورنتو تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان به کشته شدن اخیر «رگیس کورچینسکی پاکت» زن سیاه‌پوست کانادایی توسط پلیس این کشور و همچنین قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس ایالات متحده اعتراض کردند.
براساس اعلام رسانه‌های محلی کانادا، معترضان پلاکاردهایی با پیام‌هایی همچون «کشتارها را متوقف کنید» و «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در دست داشتند.

جورج فلوید ۴۳ ساله شهروند سیاه‌پوست آمریکایی سه‌شنبه هفته گذشته (۶ خرداد) در حالی که «درک شووین» افسر پلیس سفیدپوست زانویش را روی گردن او گذاشته بود، کشته شد.
دیشب(شنبه‌شب) هزاران آمریکایی در شهرهای مختلف دست به تظاهرات گسترده زدند که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل یک فرد سیاهپوست، در دو روز اخیر دست به تظاهرات زده که در برخی شهرها به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شده است.

با آغاز موج جدید اعتراض‌ها، بعضی شهرها قانون منع آمدوشد به اجرا گذاشتند و برخی شهرها و ایالت‌ها از جمله مینه‌سوتا، جورجیا، اوهایو، کلرادو، یوتا، دنور، کنتاکی و منطقه کلمبیا که شهر واشنگتن مهمترین بخش آن است، درخواست اعزام گارد ملی کرده یا این گارد را برای کمک به نیروهای محلی در مقابله با معترضان فعال کردند.  
2023

نظر شما