شناسهٔ خبر: 40418633 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

ساعی: سلامت ملی‌پوشان مهم‌تر از المپیک است

فعلا امنیت و سلامت ملی‌پوشان مهم‌تر از المپیک است و این ورزشکاران حرفه‌ای هستند و نباید سلامتی آنها را به‌خاطر برگزاری یک‌ماه زودتر اردو به‌خطر بیندازیم. اگر اتفاقی برای ملی‌پوشان بیفتد، بازگشت‌شان به میادین ورزشی خیلی سخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، هادی ساعی، مدیرفنی تیم‌ملی تکواندو در گفت‌وگو با فارس درخصوص عدم آغاز اردوها اظهار داشت: «وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هنوز مجوزی برای آغاز اردوها صادر نکرده‌اند. امیدوارم بودیم داستان کرونا تمام شود و از نیمه خردادماه تمرینات را آغاز کنیم. فعلا امنیت و سلامت ملی‌پوشان مهم‌تر از المپیک است و این ورزشکاران حرفه‌ای هستند و نباید سلامتی آنها را به‌خاطر برگزاری یک‌ماه زودتر اردو به‌خطر بیندازیم. اگر اتفاقی برای ملی‌پوشان بیفتد، بازگشت‌شان به میادین ورزشی خیلی سخت می‌شود. ورزش تکواندو نیاز به اکسیژن‌گیری دارد و بیماری کرونا ریه را درگیر می‌کند، پس ترجیح می‌دهیم تمرینات را دیرتر شروع کنیم. هم‌اکنون در این شرایط خطرناک بیماری کرونا نباید ریسک کرد، چون دو سهمیه المپیک را به شخص داده‌اند و اگر آسیبی به دو المپین‌مان برسد، نمی‌توانیم کسی را جایگزین آنها بکنیم و سهمیه کسب‌شده از دست می‌رود. ادوار گذشته سهمیه حضور در المپیک را به اوزان می‌دادند و می‌توانستیم نفر دوم را جایگزین تکواندوکار مصدوم کنیم.»

  قهرمان المپیک با اشاره به اینکه اصل برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، گفت: «شاید مشکل بیماری کرونا سال 2021 هم برطرف نشود، مگر واکسن ضدکرونا را کشف کنند. همچنین تقویمی ازسوی اتحادیه تکواندو آسیا به‌منظور برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا اعلام نشده و وقت داریم تا ملی‌پوشان را برای مسابقات پیش‌رو آماده کنیم. هیچ عجله‌ای نداریم و همه کشورها در شرایطی یکسان هستند، درحال حاضر هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود که رقبای ما امتیاز جمع کنند.»

مدیرفنی تیم‌ملی تکواندو درخصوص سیستم جدید امتیازدهی فدراسیون جهانی خاطرنشان کرد: «در سیستم جدید کسانی که مدال بگیرند، امتیاز بیشتر خواهند گرفت و اگر مسابقه‌ای را از دست بدهند، از کورس رقابت عقب خواهند افتاد و این کار را برای ورزشکار خیلی سخت می‌کند. بنابراین اگر ورزشکاری به مسابقه اعزام نشود، امتیازی کسب نمی‌کند. قبلا اعزام چهار ورزشکار به مسابقات هزینه‌ای 100 میلیون تومانی داشت ولی با شرایط فعلی فقط بلیت هواپیمای یک ورزشکار 100 میلیون تومان می‌شود.»

نظر شما