شناسهٔ خبر: 40417089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در اعتراض به ناکارآمدی دولت در دوره کرونا

مردم رُم به خیابان‌ها آمدند

فرزانه جوادی

صدها تن از معترضان در پایتخت ایتالیا ترافیک را مسدود کرده و در مرکز شهر با پلیس درگیر شدند. آن‌ها اقدامات دولتی در نظر گرفته شده برای حفاظت از ساکنان در برابر عوارض بیماری کرونا را نامناسب دانسته و نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، معترضان در حالی که پرچم‌ ایتالیا را در دست داشتند و ماسک‌هایی به رنگ‌های این پرچم پوشیده بودند، سعی کردند به میدان روبه‌روی پارلمان ایتالیا نزدیک شوند که پلیس با ادوات ضدشورش راه آن‌ها را بست.

بعد از گذشت چند دقیقه پرتنش و درگیری، گروه معترضان تصمیم به نشستن مقابل ساختمان دولت گرفتند که این موضوع با بند آوردن ترافیک در مرکز شهر همراه شد.

معترضان در حالی که وسط خیابان نشسته بودند و سیاست‌مداران را به خیانت به ایتالیایی‌ها متهم می‌کردند، فریاد زدند: راه ما را بند آوردند اما ما اینجا را ترک نمی‌کنیم.

ایتالیا کشوری است که از بیماری همه‌گیری کووید ۱۹ ضربه سختی خورده و ۳۳ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا درگذشته‌اند. این کشور یک ماه را نیز در قرنطینه گذراند که این موضوع برای اقتصاد آسیب‌پذیر ایتالیا رکود تازه‌ای را رقم زده است.

با وجود حضور پررنگ فعالان راست‌گرای افراطی در این اعتراضات، معترضان علاقه‌ای نداشتند با یک وجهه سیاسی خاص شناخته شوند.

یک زن ۳۳ ساله اهل "تریسته" که خواست نامش فاش نشود، گفت: آن‌ها در حال کشتن ما هستند. آن‌ها در حال کشتن مردمی هستند که تمام زندگی‌شان کار کرده‌اند و حالا پولی ندارند.

"ادورادو"، ۵۷ ساله، گفت: آسیب ایجاد شده بر اثر بیماری همه‌گیر شدید، و بازگشت به وضعیت عادی دشوار است. مردم هنوز ترسیده‌اند. هیچ‌کس پولی خرج نمی‌کند.

او مبلغی که طی قرنطینه در رستوران خود از دست داده را ۱۶ هزار یورو برآورد کرد.

دولت "جوزپه کونته"، نخست‌وزیر ایتالیا در حال مبارزه برای مدیریت وضعیت اضطراری اقتصاد، بعد از شیوع ویروس است. بسیاری از مردم، اقدامات ویژه که برای کمک به ساکنان ایتالیا برای دست و پنجه نرم کردن با عوارض بیماری تصویب شده را ناکافی می‌دانند.

کارگران موقت و بی‌ثبات‌کاران که به هیچ شبکه ایمنی تعلق ندارند به طور ویژه آسیب دیده‌اند. این در حالی است که کسب و کارها و خرده‌فروشان نیز در تلاشند فعالیت خود را از سر بگیرند.

پیش‌بینی می‌شود تولید ایتالیا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

نظر شما