شناسهٔ خبر: 40413587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

قتل «جورج فلوید» توسط پلیس آمریکا مغایر با تمامی کنوانسیون‌ها و میثاق‌های حقوق بشری است/ موضوع در دستور کار شورای حقوق بشر قرار گیرد

خبرگزاری میزان- یک حقوقدان حوزه بین الملل با بیان اینکه رسالت منشور ملل متحد، عدم تبعیض است، گفت: اتفاقی که اخیرا در آمریکا رخ داد می‌تواند در دستور کار مجمع عمومی و شورای حقوق بشر قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به دنبال قتل وحشیانه جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط مامور پلیس و انتشار گسترده آن در رسانه‌ها دکتر امیر بی پروا، حقوقدان حوزه بین الملل و کارشناس مسائل حقوق بشر در گفت‌وگو با میزان در خصوص حقوق سیاهپوستان از منظر حقوق بین الملل و حقوق بشر عنوان کرد: این افراد مورد حمایت میثاق حقوق مدنی، سیاسی و میثاق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و حقوق بین الملل اقتضای رفتار برابر با همه افراد دارد.

این حقوقدان حوزه بین الملل خاطرنشان کرد: دولتی که این میثاق‌ها را نقض و تبعیض نژادی را اعمال کند؛ حقوق بشر را نقض کرده است. 
 
بیشتر بخوانید:
وی اظهار کرد: سیاهپوستان یک سوم جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهد و در محدوده اقلیت تعریف نمی‌شوند؛ بلکه حقوق یک گروه نژادی نقض شده و مغایر با تمامی کنوانسیون‌ها و میثاق‌های حقوق بشری است؛ چرا که تبعیض حقوق افراد در هیچ یک از اسناد حقوق بشر جایز نیست و هر گونه تبعیض نژادی، نقض حقوق بشر تلقی می‌شود.

بی پروا در پایان با بیان اینکه با اقدام اخیر یک مامور پلیس در آمریکا، نقض حقوق بین الملل رخ داده است، اذعان کرد: رسالت منشور ملل متحد، عدم تبعیض است. اتفاقی که اخیرا در آمریکا رخ داد می‌تواند در دستور کار مجمع عمومی و شورای حقوق بشر قرار گیرد و قطعنامه‌های سیاسی محکمی برای این موضوع صادر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما