شناسهٔ خبر: 40413186 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طباطبایی: شخصا به کسب سهمیه پنجم بسیار خوشبین هستم/ اگر سلامتی بازیکنان تهدید شود، لیگ تعطیل خواهد شد

رئیس فدراسیون کاراته درباره شرایط این رشته ورزشی در این روز‌ها صحبت‌هایی را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص برگزاری مسابقات کاراته وان مراکش که شانس ایران را برای کسب سهمیه پنجم بالا می‌برد، اظهار کرد: برگزاری دوباره مسابقات کاراته وان اتفاق  خوبی بود، چون به لحاظ برقراری عدالت برای ورزشکارانی که چشم به حضور در المپیک دوخته اند، با توجه به شیوع ویروس کرونا کمک بسیاری کرد.  

طباطبایی: شخصا به کسب سهمیه پنجم بسیارخوشبین هستم/ اگر سلامتی بازیکنان تهدید شود، لیگ تعطیل خواهد شد

شخصا به کسب سهمیه پنجم بسیار خوشبینم

وی افزود: امیدوارم بازیکنان ما با حضور پر قدرت در این رقابت‌ها بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند. ما در بخش آقایان ۲ ورزشکار شایسته با حضور ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده داریم که هر ۲ نفر انگیزه بسیار بالایی  برای رزرو بلیت توکیو دارند. با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات کاراته وان مراکش در چند ماه گذشته، شانس پورشب برای حضور در المپیک بسیار پایین آمد، اما الان او هم مانند گنج زاده امتیاز ویژه‌ای برای حضور در توکیو دارد. امیدوارم ورزشکاران ما در این مسابقات موفق باشند. شخصا به کسب سهمیه پنجم المپیک توسط رزیتا علیپور بسیار امیدوار و خوشبین هستم. اخیرا هم به فدراسیون جهانی  بابت برگزاری این مسابقات اعلام رضایت کردیم.  

کاتا زودتر از کومیته برگزار خواهد شد

او درباره احتمال از سر گیری  مسابقات لیگ کاراته در کشور اظهار کرد: طبق پیشنهادی که به معاونت وزارت ورزش و جوانان دادیم، قصد داریم تمرینات بخش کاتا را زودتر از کومیته برگزار کنیم. در بخش کومیته فعلا مسابقه‌ای را برگزار نمی‌کنیم. پروتکلی را در این زمینه آماده کرده ایم و قصد داریم به ستاد مبارزه با کرونا ارسال کنیم و شاید با این دستورالعمل‌ها بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا ۶ هزار مربی کاراته که با تعطیلی مسابقات از کاراته دور شده اند، به این رشته برگردند.

اگر سلامتی بازیکنان تهدید شود، لیگ تعطیل خواهد شد

طباطبایی درباره احتمال تعطیلی لیگ کاراته بیان کرد: در مجموع سلامت ورزشکاران و مربیان برای ما در  اولویت اول قرار دارد. در درجه اول کسی که درباره برگزاری مسابقات تصمیم می‌گیرد وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با کرونا و وزارت ورزش و جوانان است که امیدوارم با مشورت  بهترین تصمیم گرفته شود. در مورد برگزاری لیگ هم پروتکل‌هایی را آماده کردیم و مذاکراتی با ستاد مبارزه با کرونا انجام دادیم، اگر شرایط فراهم باشد لیگ را به اتمام می‌رسانیم، اما اگر لحظه‌ای احساس کنیم سلامتی بازیکنان، مربیان و مسئولان برگزاری در خطر است، لیگ را تعطیل می‌کنیم.

ما برای ملاقات با سران فدراسیون جهانی درخواستی ندادیم

طباطبایی در پاسخ به این سوال که چرا سران کاراته ایران در جلسه آنلاین با مسئولان فدراسیون جهانی غیبت داشت، بیان کرد: با بعضی از فدراسیون‌ها که درخواست دیدار داده بودند جلسات آنلاین صورت گرفت و جلسات به تدریج در حال برگزاری است. ما درخواست ملاقات نداده بودیم، چون من شخصا با سران فدراسیون جهانی  به صورت آنلاین در ارتباط بودم و روز گذشته هم با رئیس کمیته داوران  مذاکراتی داشتم و درباره شرایط برگزاری مسابقات پیش رو صحبت کردیم.

طباطبایی: شخصا به کسب سهمیه پنجم بسیارخوشبین هستم/ اگر سلامتی بازیکنان تهدید شود، لیگ تعطیل خواهد شد

با عباسعلی در تماس هستم

وی درباره شرایط این روز‌های حمیده عباسعلی عنوان کرد: با حمیده عباسعلی مرتب در تماس هستم و او با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام تمرینات فیزیوتراپی است. امیدوارم عباسعلی به زودی به شرایط ایده آل خود برگردد.

امکان تغییرات در برگزاری مسابقات پاریس وجود دارد

رئیس فدراسیون کاراته درباره زمان احتمالی برگزاری مسابقات کاراته وان پاریس بیان کرد: با توجه به کرونا هر چیزی امکان تغییر دارد. اما فکر می‌کنم بحث برگزاری این مسابقات در اردیبهشت ماه سال بعد همچنان مطرح است. با این حال باید دید فدراسیون جهانی با توجه به وضعیت موجود چه تصمیمی اتخاذ می‌کند.

انتهاي پيام/

 

نظر شما