شناسهٔ خبر: 40413106 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تظاهرات ضد نژادپرستی آمریکا به اروپا رسید

دامنه اعتراضات مردمی در واکنش به فاجعه هولناک قتل یک سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا ، از مرز‌های این کشور فراتر رفت و به اروپا رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

دامنه اعتراضات مردمی در واکنش به فاجعه هولناک قتل یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا ، از مرز‌های این کشور فراتر رفت و به اروپا رسید.

اخبار بین الملل-صد‌ها تن از مردم برای اعلام خشم و انزجار خود نسبت به قتل فاجعه‌بار یک مرد سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا، در مقابل سفارت این کشور در برلین، پایتخت آلمان تجمع کردند. این اعتراضات که در ابتدا از شهر مینیاپولیس آغاز شد، به سرعت در سراسر آمریکا گسترش یافت و اکنون به قاره اروپا نیز کشیده شده است.

با گذشت چند روز از قتل جورج، فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکا، به دست پلیس در شهر «مینیاپولیس»، ایالت‌ها مختلف این کشور شاهد تظاهرات اعتراضی نسبت به رفتار نژادپرستانه پلیس است.

معترضان در اعتراضات خود به خشونت پلیس علیه این شهروند که روز دوشنبه هنگام بازداشت کشته شد، پنجشنبه شب به یک کلانتری در شمال شهر مینیاپولیس حمله کردند. گروهی از تظاهرکنندگان در جریان این حمله ساختمان کلانتری ناحیه سوم مینیاپولیس را به آتش کشیدند.

پلیس شهر مینیاپولیس روز سه‌شنبه جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که پشت گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

 

نظر شما