شناسهٔ خبر: 40412794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

کمیسیون اروپا خواستار تجدید نظر ترامپ در قطع رابطه با سازمان جهانی بهداشت شد

رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به تصمیم ترامپ درباره سازمان جهانی بهداشت، خواستار تجدید نظر او در تصمیم خود شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «اورزلا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر قطع روابط با سازمان جهانی بهداشت، از رئیس جمهور آمریکا خواست تا در تصمیم خود پیرامون قطع روابط با این نهاد بین المللی «تجدید نظر» کند.

رئیس کمیسیون اروپا در این خصوص گفت: همکاری جهانی و انسجام از طریق تلاش های چندجانبه تنها مسیرهای ممکن و مؤثر در پیروزی نهائی بر مشکلی است که اکنون جهان با آن مواجه است(کرونا).

وی در ادامه اقدام آمریکا برای جدائی از سازمان جهانی بهداشت را موجب تضعیف نتایج بین المللی در مبارزه با همه گیری های آتی در جهان دانست و اضافه کرد: سازمان جهانی بهداشت باید قادر به رهبری واکنش بین‌المللی به همه‌گیری در حال حاضر و آینده باشد و بدین منظور، ‌مشارکت و حمایت همه ما مورد نیاز است.

این در حالیست که  رئیس جمهور آمریکا پیشتر از قطع کامل روابط این کشور با سازمان جهانی بهداشت علیرغم ادامه شیوع ویروس کرونا خبر داد.

دونالد ترامپ شامگاه جمعه در نشستی خبری گفت که واشنگتن به دلیل مخالفت سازمان جهانی بهداشت با تغییرات مورد درخواست آمریکا، تمام روابط با این سازمان را قطع کرد.

وی در عین حال افزود: دستور دادم مبالغی که قرار بود به میزان ۴۵۰ میلیون دلار در سال به سازمان جهانی بهداشت داده شود به دیگر مؤسسات که برای رفع نیازهای بهداشتی فوری در جهان تلاش می‌کنند، اعطا شود.

ترامپ پیش از این سازمان جهانی بهداشت را به ناکامی در ارائه اطلاعات ضروری به کشورها پیرامون شیوع ویروس کرونا و جانبداری از چین متهم کرده و خواستار بازخواست این سازمان شده بود!

انتهای پیام/

نظر شما