شناسهٔ خبر: 40412773 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

 تیراندازی به مسجد ایندیاناپولیس در روز عید فطر

 حوزه/ درحالی که تیراندازی پنج شنبه در مسجد ایندیاناپولیس نگرانی هایی را در میان مسلمانان برانگیخته، پیشوایان دینی خواستار رسیدگی فوری مقامات به این حمله نفرت محور شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، درحالی که حمله شبانه روز یکشنبه (۲۴ می ۲۰۲۰)، روز عید سعید فطر به مسجدالنور در ایندیاناپولیس واقع در ضلع شمال غربی شهر خسارت جانی در پی نداشت اما اصابت گلوله به یکی از پنجره های مسجد، نزدیک بود به نمازگزاران داخل مسجد آسیب بزند.  

 شمس حسن نیازی رئیس هیات امنای مسجد گفت: با توجه به اینکه هیچ یک از کلیساهای اطراف خوشبختانه حادثه مشابهی را تجربه نکردند و در یک روز مهم مسلمانان این حمله به وقوع پیوسته کاملا آشکار است که حمله اسلام هراسی بوده است.

نماینده پلیس کلانشهر ایندیاناپولیس، مرکز ایالت ایندیانا در آمریکا گفت که تیراندازی در دست بررسی جدی قرار دارد.

پیشوایان مسجد در یک کنفرانس خبری اعلام کردند، از عکس های گرفته شده از دوربین های مداربسته مسجد به نظر می رسد که گلوله ها از یک ماشین اسپورت قرمز شلیک شده اند و پلیس تنها کافی است که این عکس ها را ردیابی کند.

حبیبه عالمی مدیر اجرایی شبکه تبلیغات اسلامی مسلمانان ایندیانا خواستار اجرای قانون شده و گفته این حمله باید به خاطر انگیزه احتمالی نفرت محور و ضدمسلمانی مورد بررسی قرار بگیرد و گشت پلیس نیز در خارج از مسجد افزایش پیدا کند.

عالمی افزود که این تیراندازی یک جنایت آشکار نفرت محور علیه مسجد بوده و اقدامی به هدف قتل نمازگزاران.

 عالمی خاطرنشان کرد: صادقانه بگویم شوکه شدیم. اینکه چنین اتفاقی در روز عید فطر، مقدس ترین روز تقویم مسلمانان رخ داده بسیارناامید کننده است. ما امیدواریم که مانند سایر جوامع مذهبی بتوانیم با آرامش به زندگی عادی برگردیم.

نظر شما