شناسهٔ خبر: 40412708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

منتخب مردم مهریز و بافق: تقویت بعد نظارتی از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد

علی قورچیان

منتخب مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فاصله گرفتن از تصویب قوانین متعدد و تمرکز بر بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی یکی از اولویت‌هایی است که باید در مجلس یازدهم به آن پرداخته شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا صباغیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت‌های مجلس یازدهم بیان کرد: امروز همان‌طور که از جامعه مشخص است بحث معیشت و اقتصاد مردم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری صحیحی در این حوزه داشته باشند تا بتوانند با اجرای برنامه‌های کارشناسی شده درد مردم را کاهش دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم باید تقویت بعد نظارتی باشد. امروز ما با حجم بالای قوانین مواجه هستیم، پس بهتر است به جای قانون‌گذاری متعدد که منجر به حجیم شدن قوانین می‌شود به سمت کوتاه و فشرده کردن قوانین رفته و در نهایت قابلیت اجرایی آنان را افزایش دهیم.

منتخب مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سوی دیگر با کمتر شدن قوانین می‌توان نظارت بهتری را بر اجرای قوانین داشته باشیم، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید وزرای مربوط به حوزه اقتصاد نظیر وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد و دارایی را دعوت کند و از آنها بخواهد که مشکلات موجود در این حوزه‌ها را تشریح کنند. در صورت نیاز دولت باید لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی بیاورد و یا اگر لازم بود مجلس در این زمینه طرح ارائه کند.

صباغیان در پایان تاکید کرد: مجلس یازدهم باید مسائل و مشکلات اقتصادی را با زمان‌بندی دقیقی پیگیری کرده و دولت را برای حل مشکلات مکلف کند در عین حال باید تلاش کرد تا راهکارهای کارشناسی تهیه و ارائه شود.

انتهای پیام

نظر شما