شناسهٔ خبر: 40412687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابهامات فراوان در واگذاری مجتمع بزرگ کشت و صنعت مغان/ مطالبه‌گری باید با شیوه صحیح انجام شود

مسؤول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی اردبیل گفت: واگذاری کشت و صنعت مغان ابهامات فراوانی داشته که خواستار ابطال این واگذاری هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سجاد علیپور شامگاه گذشته در نشست خبری که در رابطه با واگذاری کشت و صنعت مغان برگزار ‌شد، اظهار کرد: طبق نظر بسیاری از متخصصان امر در کشور و استان اردبیل، واگذاری کشت و صنعت مغان ابهامات فراوانی داشته و باید این واگذاری ابطال شود.

وی افزود: کشت و صنعت مغان استان اردبیل بزرگترین بنگاه تجاری در خاورمیانه بوده و قیمت‌گذاری که در مرحله سوم مزایده انجام شده بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی است. 

مسؤول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی اردبیل تصریح کرد: در مجموعه کشت و صنعت مغان ظرفیت‌های مختلفی اعم از نیروگاه برق، زمین‌های مرغوب کشاورزی، کارخانجات و... وجود دارد و بدون احتساب این امکانات، کشت و صنعت مغان با قیمت بسیار کمتر از قیمت واقعی واگذار شده است.

علیپور بیان کرد: طبق قانون اصل ۴۴، واگذاری کشت و صنعت مغان می‌توانست به شکل کامل در بازار بورس انجام شود ولی این کار انجام نشده و واگذاری به شکل مزایده صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کارشناسی قیمت برای کشت و صنعت مغان قبل از مرحله سوم دارای ابهاماتی بوده و در واگذاری مرحله سوم در طی سه بخش به‌دلیل نبود خریدار قیمت تعیین شده در هر مرحله کاهش یافته است.

مسؤول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی اردبیل گفت: طبق قانون و پس از مشخص شدن اینکه نفر اول این مزایده یک ابر بدهکار بانکی است، باید مزایده به شکل کامل ابطال شده و مجددأ کارشناسی قیمت انجام می‌شد که متاسفانه این اقدامات رخ نداده است.

وی بیان داشت: مسؤولان استانی در رابطه با کاهش قیمت کشت و صنعت مغان این دلیل را ارائه کردند که در طی دو مرحله مزایده کشت و صنعت مغان، هیچ خریداری نبوده و در نتیجه در مرحله سوم قیمت کاهش یافت.

علیپور تصریح کرد: ۸ ماه پیش از استاندار اردبیل سؤالی از سوی بسیج دانشجویی مبنی بر علت عدم واگذاری کشت و صنعت مغان در بازار بورس مطرح شد و قرار بر این بود که بررسی شده و علت را اعلام کنند، تاکنون علت عدم واگذاری کشت و صنعت مغان در بازار بورس از سوی این مقام مسؤول ارائه نشده است.

وی افزود: با مدیریت دولتی کشت و صنعت مغان مخالف هستیم اما واگذاری کامل کشت و صنعت مغان به یک شخص به هیچ عنوان به نفع مردم استان و کشور نبوده و باید طی یک فرآیند قانونی مدیریت این مجموعه واگذار شود.

علیپور ادامه داد: از مسؤولان استان اردبیل تقاضا داریم قرارداد واگذاری کشت و صنعت مغان به شکل کامل و شفاف انتشار یافته و به اطلاع عموم برسد.

وی تصریح کرد: عملکرد رئیس سابق سازمان خصوصی سازی کشور و مسؤول واگذاری کشت و صنعت مغان در خصوص واگذاری‌های مختلف در کشور برای عموم مردم مشخص است و این شخص به دلیل تخلفات خود در بازداشت به‌سر می‌برد.

علیپور بیان داشت: مردم استان اردبیل از دستگاه قضایی انتظار دارند تا وضعیت کشت و صنعت مغان در کلیه ابعاد بررسی و مشخص شود، برای کلیه مشکلات کشور سازوکار درست و قانونی وجود دارد و باید از طریق قانونی و مناسب به مشکلات رسیدگی شود.

مسؤول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل ادامه داد: مطالبه‌گری نیز باید از شیوه و راه درستی انجام شود.

- انتهای پیام/3463/

نظر شما