شناسهٔ خبر: 40412415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

عبدالله ناصری، عضو سابق شورای عالی اصلاحات، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات| معین، صفایی‌فراهانی و رضا خاتمی می‌توانند نامزدهای مطلوب اصلاحات در 1400 باشند

عبدالله ناصری گفت: مردم به قدری از حکومت فاصله گرفته و ناامیدند که اگر کسی قصد دارد قدرت را در دست گیرد، باید هویت واقعی خود را به افکار عمومی نشان دهد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| انتخابات دوم اسفند 98 و بحث‌های مربوط به آن با شروع به کار مجلس یازدهم، به حاشیه رانده شد و از این پس برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1400 موضوع اصلی فضای سیاسی و حتی محاوره‌ای خواهد بود. طبیعی است در چنین شرایطی سرنوشت جریان اصلاحات در عرصه انتخابات و اینکه اصلاح‌طلبان با چه سازوکاری خودشان را آماده انتخابات 1400 خواهند کرد نیز مساله‌ای است که به هر حال دغدغه بخشی از مردم به شمار می‌رود.

 

عبدالله ناصری، عضو سابق شورای عالی اصلاحات، در گفت‌وگو با با اعتمادآنلاین اظهار داشت: قبل از هر اظهارنظری، تاکید می‌کنم که حضور در عرصه انتخابات و قرار گرفتن در معرض رأی مردم حق مسلم همه گروه‌های سیاسی است. پس نه اصلاح‌طلبان باید به صرافت شرکت نکردن بیفتند و نه هیچ کسی به خودش اجازه بدهد که فکر محدود کردن جریان اصلاحات و کمرنگ کردن این تفکر در انتخابات را در ذهن بپروراند.

 

این فعال سیاسی در ادامه سخنانش گفت:‌ اما در مورد اینکه جبهه اصلاحات باید با چه سازوکاری به استقبال انتخابات ریاست‌‌جمهوری سال 1400 برود ذکر این نکته ضروری است که اصلاح‌طلبان اصلی باید طبق الگوی دوم خرداد 1376 با یک نامزد اصلی بیایند تا اگر موفق شدند، بتوانند از عملکرد و کارنامه‌اش برابر مردم دفاع کنند. اگر هم رد صلاحیت شدند و مجوز حضور در انتخابات برایشان صادر نشد، بتوانند جامعه را به خاطر عدم مشارکت‌شان قانع کنند.

 

او همچنین توضیح داد: به نظر من بهتر است اصلاح‌طلبان به سراغ تیپ‌هایی چون معین، صفایی‌فراهانی یا رضا خاتمی بروند. چون این چهره‌ها هم شایستگی و توانایی لازم را برای اداره امور دارند و هم‌ به احتمال بسیار زیاد می‌توانند نظر مثبت مردم را برای رأی دادن جلب کنند. اما مساله این است که ممکن است با معرفی هر یک از این سه نفر، عده‌ای به جامعه چنین القا کنند که اصلاح‌طلبان با معرفی معین، صفایی‌فراهانی یا رضا خاتمی به نوعی اعلام دعوا کرده‌اند. باید اذعان داشت، دوره این حرف‌ها گذشته است؛ یعنی مردم به قدری از حکومت فاصله گرفته و ناامیدند که اگر کسی قصد دارد قدرت را در دست گیرد، باید هویت واقعی خود را به افکار عمومی نشان دهد.

 

عبدالله ناصری در پایان گفت: نکته روشن این است که اصلاح‌طلبان نباید زیر بار کاندیدای اجاره‌ای بروند.

 

 

چکیده گفت‌وگو با عبدالله ناصری

 

- اصلاح‌طلبان اصلی با الگوی دوم خرداد بیایند

 

- مردم از حکومت فاصله گرفته و ناامیدند

 

- اصلاح‌طلبان نباید زیر بار کاندیدای اجاره‌ای بروند

 

نظر شما