شناسهٔ خبر: 40412397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۱٠ خرداد ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در استان با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا و شکل گیری مثلث استان‌های پرخطر کرونا در همسایگی ایلام، تاکید کرد: امروز استان در میان یک مثلث قرمز کرونا قرار دارد و این موضوع نیازمند پایش مداوم و اتخاذ تمهیدات ویژه به خصوص در شهرستان‌های همسایه با استان‌های مذکور است.

وی در ادامه عادی سازی بیماری کرونا در استان را یک خطر بزرگ و تهدید جدی برای سلامت شهروندان اعلام کرد و افزود: امروز این عادی سازی را متاسفانه هم از جانب مردم و هم از جانب برخی از مسوولان استان شاهد هستیم.

فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نوراله تیموری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام، گفت: فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام با ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت شهر ایلام و با هدف افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر اجرای طرح ارتقا و افزایش ظرفیت فاضلاب شهر ایلام از سال گذشته آغاز شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

مشارکت ۹.۵ میلیارد ریالی مردم ایلام در پویش همدلی مومنانه

نسرین شهبازی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی بهزیستی ایلام، گفت: مردم خیر و نیکوکار این استان در اجرای پویش همدلی مومنانه حدود 9 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک کرده‌اند.

وی افزود: این میزان کمک به صورت نقدی و غیر نقدی از افراد خیر و نیکوکار جمع آوری و بین مددجویان نیازمند در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

یک هکتار از مراتع طبیعی چوار طعمه حریق شد

سرهنگ قدرت حیدری‌زاد جانشین انتظامی شهرستان ایلام با بیان اینکه روز گذشته یک هکتار از مراتع روستای سلطان آباد بخش چوار طعمه حریق شد، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی مراتع طبیعی در روستای سلطان آباد واقع در بخش چوار از توابع شهرستان ایلام، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: گزارش ماموران انتظامی حاکی از آن است که یکی از شهروندان در حال جوشکاری در باغ شخصی بوده که بر اثر برخورد جرقه‌های جوشکاری با علف‌های خشک محل، مراتع طبیعی دچار آتش سوزی شده است.

پروژه ۴خطه کردن محور دره‌شهر- پلدختر ۳۵ درصد پیشرفت دارد

علی‌اصغر کاظمی مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام، گفت: عملیات اجرایی چهار خطه شدن خروجی شهر دره‌شهر استان ایلام به سمت پلدختر استان لرستان به طول ۱۳ کیلومتر با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی افزود: برای اجرای ۱۳ کیلومتر اول این طرح نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ 970821

نظر شما