شناسهٔ خبر: 40410834 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا صورت می گیرد:

بازگشایی مساجد کهگیلویه و بویراحمد

صمیمی دوست گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا، از امروز مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله برای نمازهای یومیه بازگشایی می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید حشمت الله صمیمی دوست» عصر امروز (۱۰ خرداد) در نشست ویدئو کنفرانس اعضای ستاد استانی مدیریت و پیشگیری مقابله با ویروس کرونا با رئیس جمهور کشورمان، اظهار داشت: با توجه به اینکه ویروس کرونا هنوز در سراسر جهان، ایران و به تبع آن در کهگیلویه و بویراحمد پایان نیافته، باید همه اقشار جامعه، سازمان ها، صنوف و... سبک زندگی خود را با کرونا وفق دهند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همان طور که در طول سال گذشته بازرسان بهداشت حرفه ای با هرگونه تخلف عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی واحد صنفی برخورد می کردند، اکنون نیز با توجه به ویروس کرونا، نوع و تعداد تخلفات افزایش پیدا کرده و می طلبد بازرسان بهداشت و محیط در برخورد با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این خصوص برنامه ریزی دقیق داشته و با متخلفان به صورت جدی برخورد کنند.
 

 

صمیمی دوست بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی نظارت دقیق و مستمر بر این امر را در دستور کار خود قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه باید در راستای پیشگیری از کرونا ویروس در استان از طریق اطلاع رسانی و آموزش اقدامات موثری انجام داد، یادآور شد: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا از امروز مساجد با اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله برای نمازهای یومیه بازگشایی می شوند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین پاساژها نیز از امروز بدون محدودیت زمانی و با رعایت پروتکل ها به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

صمیمی دوست از همکاری خوب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در عمل به توصیه‌ های وزارت بهداشت قدردانی کرد و گفت: علی رغم بافت عشیره ای و آداب و رسوم استان، مردم از حضور در تجمع ها خودداری می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: برخورد مناسب مردم در مقابله با این ویروس از جمله حفظ آرامش و عدم هجوم بردن به مراکز خرید یا هر حرکت نامتعارف دیگر نشان دهنده اعتماد بالای آنها به مجموعه حاکمیت، دولت، رسانه ملی و به ویژه جامعه پزشکی و پرستاری است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان خرید مردم و مراجعه آنها به بازار نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نکرده و کالاهای مورد نیاز مردم به نسبت نیاز آنها قابل تامین است.

 

وی یادآور شد: ویروس کرونا موجب تغییر و تحولات بسیار مهمی در همه ساختارهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شده و ما نیز باید خودمان را با این ساختارها، سازگار کنیم.

 

«پرویز یزدان پناه» نیز در این نشست، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ بیمار کرونایی در استان بستری است و بیمار بدحال کرونایی در ICU نداریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: وضعیت کرونا در ۶ شهرستان این استان سفید و در دو شهرستان زرد است.

پایان پیام/82

نظر شما