سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، محمد علی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) در نشست خبری تشریح برنامههای سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: قرار بود این مراسم پس از سه سال که مصادف با ماه رمضان بود، در سطح پر شوری برگزار شود، اما ماجرای کرونا برنامههای مان را به هم زد و ما نیز به تاسی از سیره امام (ره) که به توصیه پزشکان اهمیت زیادی میدادند، مراسم سی و یکم را در حرم امام (ره) برگزار نمیکنیم. وی ادامه داد: از این جهت بسیار متأسفیم که امسال نمیتوانیم پذیرای صدها هزار نفر از شیفتگان امام و مقام معظم رهبری در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی باشیم.
دبیر ستاد بزرگداشت امام (ره) ادامه داد: قدرتهای بزرگ به ویژه جهانخواران چه بخواهند و چه نخواهند اندیشه و مکتب سیاسی امام (ره) و قدرت تربیتی مکتب ایشان یک واقعیت انکار ناپذیر است که گفتمان ایشان همچنان گفتمان غالب جهان است.
انصاری ادامه داد: جنگ ها، ناامنیها و ناتوانی دولتها در مهار پدیده شوم داعش و سادهتر از آن ضعف دولتهای مدعی در مهار یک ویروس که به بحران جهانی تبدیل شده است و آغاز رقابتهای اقتصادی، تسلیحاتی و فرهنگی ابرقدرتها باعث شده میزان اثرگذاری مکتب و شخصیت امام (ره) در دنیای معاصر افزایش یابد. اما امریکا، اسرائیل و برخی قدرتهای اروپایی و طرفداران آن به هیچ وجه دوست ندارند، امام انقلابی را به عنوان رهبری مثبتگرا، تحول گرا، مکتبساز و الهام بخش بدانند.
انصاری ابراز تأسف کرد: البته برخی از دوستان و پیروان امام (ره) در انقلابی بودن ایشان و مردم دچار اشتباه شدهاند. آنان انقلابی بودن را امری مقطعی و گذرا یا به تعبیر دیگر هیجانات اجتناب ناپذیر فصلی میدانند. در تحلیل بسیاری از آنها حوادث ابتدایی انقلاب مثل اخراج مستشاران امریکایی از ایران و اعدام وابستگان و سرسپردگان رژیم شاهنشاهی مثل هویدا نشئت گرفته از هیجانات انقلابی تلقی شده و جالبتر آنکه برخی افرادی که در آن دوران کارهای بودند میخواهند خود را با این سخنان مبرا کنند و اسم این را هم میگذارند شور و احساسات انقلابی.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) ادامه داد: گروه دوم انقلابی گری را مترادف با فریاد گری، بر هم زدن نظم اجتماعات قانونی، حمله به مخالفان، بیرون کردن رقبا از صحنه به هر قیمت، پرخاشگری و هنجار شکنی چه در صحنه داخلی و چه در صحنه بین المللی و به تعبیر عموم مردم توجیه چوب و چماق میدانند. وی ادامه داد: در حالی که در مکتب انقلاب انقلابیگری یعنی تحول خواهی، اصلاح گری، پویایی و تحرک، ریسکپذیر شدن جامعه، تقویت غرور ملی، بالندگی و سازنده بودن. در مکتب انقلابی امام (ره) پرخاشگری و باز کردن دهان و فحاشی، هنر نیست.
وی متذکر شد: امام (ره) از ابتدای نهضت تا پیروزی انقلاب اسلامی، از پیروزی انقلاب تا رحلتشان و حتی در وصیت نامه سیاسی و الهی شان در ترسیم آینده انقلاب دنبال جامعه انقلابی بودند. اگر انقلابی گری را از سیره و زندگی امام (ره) حذف کنیم، نکته قابل اهمیتی برای عرضه به جامعه نخواهیم داشت.
هویت نظام انقلابی و اسلامی ما به انقلابی بودن است و تمام تصمیمات کلیدی امام (ره) نشئت گرفته از روحیه انقلابیگری بود. اعلام رسمی مبارزه امام (ره) با نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی اولین اقدام انقلابی ایشان بود، در حالی که همه فکر میکردند با شکست روبهرو میشود. امام (ره) همزمان با مبارزه با شاه مبارزه با امریکا و اسرائیل را هم مطرح کردند.
دبیر ستاد بزرگداشت امام (ره) با اشاره به شیطنتهای کشورهای استکباری گفت: دنیا تلاش زیادی کرد تا از امام چهرهای پرخاشگر و تند معرفی کند، اما حقیقت این است که هیچ کس روحیه غم خوردن و همراهی برای تامین کوچکترین نیازهای مردم را همانند امام (ره) نداشت. آن چیزی که جهانخواران را در همه صحنهها متعجب کرده است همین روشهای انقلابی توام با عقلانیت و اخلاق مداری امام امت است.
انصاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایات عدیده و فراوان سازمان مجاهدین خلق خواست اسناد و پشت صحنههای تاریخی جنایت هایشان را منتشر کنند. وی ادامه داد: معتقدم در تاریخ ملت ایران هیچ تفکری به پلیدی و کثیفی سازمان منافقین وجود نداشته است.
نظر شما