شناسهٔ خبر: 40410381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دلخوش اباتری:

استفاده از ابزار نظارتی از سوی نمایندگان به گروکشی تبدیل نشود

منتخب مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم معتقد است استفاده صحیح و قانونی از ابزار نظارتی می‌تواند دولت را در اجرای قوانین کمک کند اما این موضوع نباید به گروکشی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نقش مهم هیأت رئیسه مجلس در تعیین اولویت‌های کاری مجلس یازدهم گفت: هیأت رئیسه قوی، مجلس را قوی می کند چرا که مدیریت خوبی روی مجلس و در تعامل با دولت دارد.

منتخب مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعامل قوا با یکدیگر اظهار داشت: اگر تعامل به صورت درست و منطقی انجام شود، اختلاف میان قوا شکل نمی گیرد و طرح ها و لوایح غیرضروری وارد دستور نمی شود.

وی همچنین بر استفاده منصفانه از ابزار نظارتی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از ابزار نظارتی اعم از سوال، تذکر، استیضاح، تحقیق و تفحص و غیره باید با استفاده از مواد قانونی و به صورت اصولی باشد.

این منتخب مردم از استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: نماینده نباید برای مچ گیری و گروکشی از ابزار نظارتی استفاده کند که این خواسته مردم نیز نیست بلکه باید با استفاده صحیح از اختیارات و وظایفی خود، به دور از منافع جناحی، صرفا منافع مردم را مد نظر قرار دهد./

پایان پیام

نظر شما