شناسهٔ خبر: 40409942 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیکاری هزارو ۶۰۰ کردستانی به علت شیوع کرونا

حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر از نیرو‌های شاغل در واحد‌های اقامتی کردستان نیز بر اثر شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حمید حمیدی رییس جامعه هتلداران کردستان گفت: حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر از نیرو‌های شاغل در واحد‌های اقامتی کردستان نیز بر اثر شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند.

او با بیان اینکه به دنبال این اتفاق، اسامی افراد بیکار شده را در سامانه سازمان تامین اجتماعی ثبت کردیم، افزود: دولت قرار بود بسته‌های حمایتی و بیمه بیکاری به این افراد پرداخت کند، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

رییس جامعه هتلداران کردستان یادآور شد: برای جلوگیری از سرگردانی پرسنل و بهبود وضعیت کار، اسامی هتل‌ها در سامانه اداره بهداشت ثبت و کد بهداشتی دریافت شد، ضمن اینکه از اول خرداد مراکز اقامتی بازگشایی شدند.

حمیدی با اشاره به اینکه در هر هتل براساس جذب مسافر و سطح اشغال، پرسنل بکارگیری می‌شوند، گفت: به مدیران هتل‌ها پیشنهاد دادیم، برای جلوگیری از اخراج کادر خود، طبق قرارداد‌های کوتاه مدت افراد را بکار گیرند، یعنی در صورت افزایش مسافر، تعداد روز‌های فعالیت کادر نیز بیشتر شود.

او سطح اشغال هتل‌ها را از اول خرداد تقریبا مناسب و حدود ۳۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این وضعیت دوباره افت کرده و اکنون به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

رییس جامعه هتلداران کردستان گفت: در صورت ادامه شیوع بیماری کرونا، کار هتلداری با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد و حتی ممکن است به سمت ورشکستگی پیش برود.

انتهای پیام/ع

نظر شما