شناسهٔ خبر: 40409690 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

منهای سینما

صاحب‌خبر -

 مرکز فرهنگی شهر کتاب امسال با همکاری بنیاد روسکی‌میر و به مناسبت صدوشصتمین‌سال تولد چخوف برنامه‌ «یک هفته با چخوف» را از روز یکشنبه اول تیر به مدت یک‌هفته و با حضور نویسندگان، چخوف‌شناسان ایران و روسیه و استادان و دانشجویان زبان و ادبیات روسی و نمایش‌نامه‌نویسان و علاقه‌مندان به آثار چخوف برگزار می‌کند و در طول این هفته، با انتشار یادداشت، مقاله، فایل صوتی، فایل تصویری و برگزاری نشست‌ها و میزگردها به صورت مجازی تلاشی در معرفی و تحلیل بیشتر زندگی و آثار چخوف دارد.
 خانه هنرمندان ایران پس از سه‌ماه تعطیلی، از روز یکشنبه ۱۸ خردادماه فعالیت گالری‌های خود را آغاز می‌کند. ساعت کار این مجموعه فرهنگی و هنری همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ درنظر گرفته شده است. البته شروع به کار سایر فعالیت‌های متداول خانه نظیر سینماتک، سینمای هنر و تجربه، نشست‌های تخصصی هنری، تماشاخانه استاد انتظامی، نمایش و نقد فیلم‌های مستند، مستر کلاس‌ها و... منوط به تعین تکلیف از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و دستگاه‌های ذی‌ربط است و در آینده اعلام خواهد شد.
 براساس خبر منتشرشده در پایگاه الکترونیکی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، مسئولان این نمایشگاه خبر از برگزاری آن به صورت غیرمتمرکز و مجازی در شهر فرانکفورت داده‌اند و به این ترتیب ماه‌ها بحث و گمانه‌زنی درباره برگزاری این رویداد را که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد سالانه نشر درجهان است، پایان بخشیدند.
 کتاب «ماجراهای بامزه در موزه»، به نویسندگی دیوید کالی، تصویرگری- بنجامین چاد و ترجمه- رضی هیرمندی توسط واحد کودک نشر افق چاپ و منتشر شده است. دیوید کالی، نویسنده و تصویرگر و کارتونیست سالم فرانسه و ایتالیا تاکنون ۴۰ کتاب منتشر کرده؛ کتاب‌هایی مثل به مدرسه دیر رسیدم چون…، ماجرای باورنکردنی تابستان من، ماجراهای بامزه در موزه و مشق شبم را ننوشتم که به ۲۱ زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

نظر شما