شناسهٔ خبر: 40409649 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جنگ ترامپ و توییتر به کدام سو می‌رود؟

جنگ اخیر رییس جمهور آمریکا با شبکه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گمانه زنی‌های متعددی را برانگیخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جدال اخیر میان شبکه اجتماعی «توییتر» و «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا و اتفاقات متعاقب آن، سبب بروز گمانه زنی‌هایی در مورد آینده حضور ترامپ در این شبکه یا متقابلا سیاست‌های آتی توییتر در قبال ترامپ و در شکل کلی‌تر آینده فعالیت شبکه‌های اجتماعی شده است.

دعوای میان توییتر و ترامپ سبب شده تا گمانه زنی‌هایی در مورد آینده فعالیت توییتری ترامپ یا نوع برخورد توییتر با وی یا در شکل کلی‌تر آینده فعالیت شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک مطرح شود، اما در نظر داشتن نکات زیر در مورد این جدال مجازی مهم است:

-توییتر اقدام به ممنوعیت فعالیت ترامپ نمی‌کند: تا این لحظه توییتر هیچیک از توییت‌های ترامپ را حذف نکرده است.

توییتر تاکنون در پاسخ به انتقادات در مورد اظهارات خشونت بار و ارعاب برانگیز سیاستمداران تاکید می‌کرد، مردم باید بدانند که ایده‌ها و افکار سیاستمداران چیست اگرچه قانون چتر حفاظتی را برای این شبکه‌های اجتماعی فراهم کرده که از آن‌ها در برابر اقدامات احتمالی ترامپ محافظت می‌کند، خود این شبکه‌ها نیز خواهان خارج شدن ترامپ نیستند.

-اقدام ترامپ برای لغو حمایت قانونی از شبکه‌های اینترنتی مصوب ۱۹۹۶ بی نتیجه خواهد ماند: ترامپ در پی پنهان شدن توییتش به دلیل ستایش خشونت، فرمان اجرایی را صادر کرد که براساس آن قانون فدرال مصوب ۱۹۹۶ لغو و محدودیت‌هایی برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد و حمایت قانونی از آن‌ها خاتمه یابد.

ترامپ بدون حمایت کنگره که شاید دلخوشی از شبکه‌های اجتماعی نداشته، اما همچنان خواهان ادامه فعالیتشان هستند، قادر به لغو قانون مذکور نخواهد بود؛ ضمن اینکه حمایت‌های قانونی اجازه این اقدام را به ترامپ نمی‌دهند.

-شمار دنبال کنندگان ترامپ در توییتر: وجود بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده در شبکه اجتماعی توییتر، احتمالا اصلی‌ترین دلیل عدم خروج ترامپ از این شبکه خواهد بود.

-جنگ ترامپ با توییتر انگیزه‌های سیاسی دارد: یکی از دلایل مهم آغاز جنگ ترامپ با توییتر و متعاقب آن با شبکه‌های مجازی، احتمال رای گیری اینترنتی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست که دموکرات‌ها خواهان آن هستند، اما جمهوریخواهان به شدت با آن مخالف هستند. ترامپ بر این باور است که رای گیری اینترنتی به نفع دموکرات‌ها بوده و شانس پیروزی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

-مخالفت‌ها با محدودیت فعالیت شبکه‌های اجتماعی: اعلام فرمان اجرایی لغو قانون ۱۹۹۶ توسط ترامپ با واکنش شدید مقام‎ها، افکار عمومی و صاحبان شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است و کار را برای اعمال محدودیت‌ها دشوار کرده است.

در پایان به این نکته نیز باید توجه داشت که ترامپ در حال جنگ با توییتر نیست بلکه با حقیقت می‌جنگد.

پنج ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، ترامپ در مواجهه با بحران‌های متعدد همچنان غیرمسئولانه رفتار می‌کند و تلاش دارد تا ناکارآمدی‌های خود در زمینه‌های مختلف را پوشش دهد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

نظر شما