شناسهٔ خبر: 40408912 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرلشکر صفوی:

عملکرد بخش‌های پزشکی با تدوین آثار متنوع به نسل جوان ارائه شود

رییس هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: وظیفه داریم تا عملکرد بخش‌های مختلف پزشکی و مجموعه بهداری رزم را در دوران دفاع مقدس با تدوین کتاب و آثار متنوع به نسل جوان ارائه دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی در حاشیه چهارمین جلسه هیات امنا موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که امروز - شنبه - در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین رسالت بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت برقراری ارتباط بین بخش‌های کشوری و لشکری و نهادهای مردمی در امور مربوط به بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه این موسسه به لحاظ ترکیب سازمانی زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح محسوب می‌شود، افزود: از آنجا که تیم‌های پزشکی و پرستاری ما در دوران دفاع مقدس با فداکاری و ایثارگری‌هایی که از خود نشان دادند کارنامه درخشانی را به جای گذاشتند و عملکرد مطلوبی را در خطوط مقدم و پشت جبهه‌ها ارائه کردند، ما نیز در این موسسه وظیفه داریم تا عملکرد بخش‌های مختلف پزشکی و مجموعه بهداری رزم را در دوران دفاع مقدس با تدوین کتاب و آثار متنوع به نسل جوان ارائه دهیم و تاکنون در این رابطه کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه کادر پزشکی ما در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰۰ هزار مجروح را در خطوط مقدم درمان کرده و مجروحانی را که وضعیت سخت‌تری داشتند به مراکز پزشکی استان‌های اعزام کرده است؛ این کار بسیار بزرگ و مسئولیت خطیری بود که این عزیزان به نحو مطلوبی انجام دادند.

وی در خصوص فعالیت‌های این موسسه در راستای انتقال تجربیات پزشکی دوارن دفاع مقدس به نسل جوان جامعه پزشکی کشور گفت: پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ارائه دو واحد درسی، بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت دو کتاب درسنامه دفاع مقدس را برای رشته‌های علوم پزشکی تدوین کرده تا دانش بهداری رزمی در زمان جنگ را به دانشجویان جوان در قالب این دو واحد آموزشی ارائه دهد.

رییس هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، خاطرنشان کرد: همچنین این موسسه تاکنون کارهای تحقیقاتی بزرگی را انجام داده است؛ بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا ستادی را در راستای هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی کشور و نیروهای مسلح ایجاد کرد که به واسطه آن و نیازهای احصا شده، ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی از مجموعه بهداری‌های ارتش، سپاه نیروی انتظامی جهت مقابله با این بیماری در مدت کوتاهی آماده شد.

وی تشکیل هزار تیم داوطلب جهادی از نیروهای مسلح جهت کمک به بیمارستان‌های کشور را از دیگر اقدامات این موسسه در جریان مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌های نیروهای مسلح به این کار اختصاص یافت و حدود چهار هزار تخت بیمارستانی از طریق قرارگاه امام رضا (ع) در اختیار مردم قرار گرفت.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: همچنین بهداری رزمی با ارتباطی که با بخش‌های مختلف نیروهای مسلح، به‌ویژه وزارت دفاع برقرار کرد، توانست در تأمین امکانات و تجهیزاتی چون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

وی در ادامه به حمایت یکپارچه سازمان بسیج مستضعفین در حوزه مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج مستضعفین با حضور بیش از ۵۰۰ هزار نیروی بسیجی توانست کمک شایانی را به ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت ضدعفونی کردن معابر شهری انجام دهد.

رییس هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت ادامه داد: اگرچه در این موسسه با مشکلاتی در حوزه بودجه مواجه بودیم، اما کارکنان این موسسه با تأسی از روحیه جهادی و ایثارگری دفاع مقدس که هم‌اکنون نیز جاری و ساری است کارها را ادامه داده‌اند و ما هم‌اکنون در هر یک دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای یک میز بهداری رزم هستیم.

وی تاکید کرد: هیئت امنا امسال دو کار اساسی انجام داد که شامل تصویب برنامه‌های سال ۹۹ و همچنین بودجه سال جاری است.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه کشور ما در معرض بلایای طبیعی قرار دارد، گفت: بهداری رزمی از آنجا که از نیروهای جهادی و متخصص در حوزه پزشکی برخوردار است، تاکنون در مواقع بحرانی توانسته کارآمدی بالایی داشته باشد.

رییس هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت اضافه کرد: در این نشست از خانواده دو پزشک عالی‌قدر، مرحوم «دکتر علی غفوری» استادتمام دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران که در سال‌های دفاع مقدس بیش از ۵۰۰ الی ۶۰۰ عمل جراحی را انجام داد و همچنین مرحوم «دکتر سقراط فقیه‌زاده» که ایشان هم استادتمام دانشگاه علوم پزشکی بود، تجلیل شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما