شناسهٔ خبر: 40408780 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

اختصاصی شمانیوز؛

تاریخ عرضه اپل آیفون 12 فاش شد

در حالی که به دلیل شیوع کرونا، تاریخ عرضه اپل آیفون 12 به تاخیر افتاده و نامشخص بود اما خبرها حاکی از این است که شرکت اپل قصد دارد این محصول را در ماه نوامبر روانه بازار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از لایومینت، با توجه به شیوع کووید-19 و درگیر شدن کل جهان با این ویروس، بسیاری از شرکتهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، عرضه محصولات خود را به تاخیر انداخته بودند؛ در این میان شرکت اپل نیز اعلام کرده بود که به دلیل گسترش کرونا در چین و تعطیلی برخی از کارخانه‌های این شرکت، تولید و عرضه آیفون‌های سری ۱۲ بر اساس رویه پیشین در ماه سپتامبر صورت نخواهد گرفت این خبر در حالی منتشر شد که تاریخ دقیق و مشخصی برای عرضه این سری از آیفون اعلام نشد و اخبار و شایعات مختلفی در مورد زمان تولید انبوه این محصول به گوش می رسید.

به تازگی اما خبرها حکایت از آن دارد که غول دنیای تکنولوژی قصد دارد این محصولات را در ماه نوامبر (آبان تا آذر) روانه بازار کند.

بر اساس گزارشات جدید بانک سرمایه گزاریCowen، آیفون‌های جدید ک با دو ماه تاخیر و در ماه نوامبر به دست مشتریان این محصول پرطرفدار خواهد رسید. همچنین پیش‌بینی می‌شود تولید آیفون‌های سری 12 اپل در نیمه دوم سال 2020، در مجموع 35 میلیون نسخه باشد که این میزان، نسبت به سه ماهه اول جاری میلادی 5 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

8e7cb51383e1803e0ab1452536fde5d7c425b4cf - Copy

 

به گفته تحلیلگر بانک  Cowen، زنجیره تأمین قطعات گوشی‌های آیفون تا ماه ژوئن به حالت نرمال باز خواهند گشت و اپل با سرعت خوبی گوشی هایش را تولید خواهد کرد. اما با این حال میزان تقاضا برای پرچمداران جدید اپل همچنان در هاله ای از ابهام است.

 

سری آیفون 12 درچهار مدل

سری 12 از آیفون‌ها شامل 4 مدل هستند که هر چهار مدل علاوه بر پشتیبانی از اینترنت 5G از نمایشگری با پنل اولد (OLED ) برخوردار هستند.  همچنین از دیگر ویژگی‌های جذاب آیفون های 2020 می‌توان به برخورداری از تراشه 5 نانومتری A14 Bionic و سنسور LIDAR اشاره کرد.

 

نمایشگر

از دیگر تغییراتی که در اپل آیفون 12 شاهد خواهیم بود طراحی جدید، نمایشگر بدون بریدگی و Touch ID ادغام شده با نمایشگر خواهد بود که به ترتیب با اندازه‌های 5.4 ، 6.7 اینچ و6.1   در دو مدل عرضه خواهند شد.

حافظه

میزان حافظه رم در مد‌ل‌های پایین‌رده‌تر سری آیفون 12 از 4 گیگابایت شروع شده و در مدل‌های پریمیوم نیز شاهد حافظه‌هایی 6 گیگابایتی یا بیشتر خواهیم بود. همچنین حداقل ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی از 64  گیگابایت به 128 گیگابایت افزایش یافته و گفته می‌شود اپل برای آیفون 12 پرو و پرو مکس علاوه بر میزان حافظه رم بیشتر، حافظه داخلی 512 گیگابایتی نیز در نظر گرفته است.

 

نظر شما