شناسهٔ خبر: 40408133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برخی سعی دارند اندیشه امام (ره) را لیبرال دموکراسی معرفی کنند

امام جمعه کرج با بیان اینکه استکبار ستیزی همواره در دستورکار رهبر کبیر انقلاب بوده است، گفت: برخی تلاش می‌کنند تا گفتمان انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) را به سمت لیبرال دموکراسی هدایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر البرز، به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور سایر اعضاء در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه با اشاره به چهاردهم خردادماه سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۸ هجری شمسی، بیان داشت: شخصیت بزرگوار حضرت امام (رضوان‌الله علیه) باید موردتوجه همه قرار گیرد.

وی در ادامه از نظام اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین معروف نام برد و اظهار کرد: امام حسین (علیه‌السلام) برای مبارزه با یزید و حکومت طاغوت حرکت و نظام اسلامی نیز در همان مسیر اقامه شد و شخصیتی که شالوده این نظام را ریخت و نظریه آن را داد و با توجه به قانون اساسی محقق شد، نظریه ولایت‌فقیه است که مبنای آن توسط حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) بود.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه اگر کسی شخصیت امام را تحریف و تضعیف کند و منکر مبانی دینی، فقهی و معنوی ایشان شود در حقیقت انقلاب را منحرف می‌کند، عنوان کرد: یکی از منکراتی که دشمن به‌شدت روی آن کار می‌کند تحریف شخصیت امام است که ما باید در مقابل آن قیام و اقدام داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نشر و بسط خط امام یکی از معروفات مهم جامعه ماست، خاطرنشان ساخت: با توجه به جریاناتی که اتفاق می‌افتد و به‌خوبی حس می‌شود ما باید دوباره به آموزه‌های معنوی و حکومتی امام مراجعه و یاد بگیریم و ترویج‌دهنده آن باشیم.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در مقابله با تحریف شخصیت امام پرداخت و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دربیانی می‌فرمایند «عده‌ای مغرضانه و گروهی جاهلانه به دنبال تحریف شخصیت امام و مبانی نظری او هستند».

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه اولین قدم دشمن در تحریف شخصیت امام کتمان اندیشه‌های ایشان است، افزود: مطالب، کتب و مقالات که مغایرت با اهداف انقلاب و امام دارد بسیار گسترده و شایع در بعضی از دولت‌ها اجازه نشر و گسترش پیدا کرد و تبلیغ هم شد و می‌شود اما متأسفانه شاهد توسعه اندیشه‌های امام (رحمه‌الله علیه) نیستیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با انتقاد از عدم ترویج اندیشه‌های خاص امام در مراکز سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، با طرح پرسشی بیان کرد: نهادها و مؤسسات فرهنگی در طی سال‌های اخیر درباره تفکرات حضرت امام (رضوان‌الله علیه) چه اقداماتی داشتند؟ و حتی در سالیان اخیر صداوسیما نیز بااهمیت کمتری به این موضوع پرداخته است.

وی با تأکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با نهضت و مبانی اندیشه‌های امام (رحمه‌الله علیه)، اظهار کرد: مواضع استکبارستیزی، حمایت از جنبش‌های آزادی‌بخش، مبارزه با اشرفی گری و تجمل‌پرستی امام باید برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ضمن انتقاد از تجمل‌گرایی برخی از مسئولین، عنوان کرد: هر کاری که نظام اسلامی را تضعیف می‌کند منکر است و باید جلوی آن گرفته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه به‌کارگیری مسئولی که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی صلاحیت او را رد کرده‌اند منکر است، گفت: متأسفانه در همین استان برخی به این موضوع اصرار می‌ورزند که این مخالفت با نظر و خط امام (رحمه‌الله علیه) است لذا اگر اندیشه و مبانی فکری امام نشر و توسعه داده شود کسی جرئت پرداختن به این امور را ندارد.

وی بابیان اینکه برخی به دنبال تحریف اندیشه استکبارستیزی امام (ره) هستند، افزود: حضرت امام (رحمه‌الله علیه) آمریکا را استکبار می‌دانستند و او را دشمن بشریت می‌دانستند.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه برخی با کنار هم قرار دادن باطل و حق به دنبال تحریف شخصیت امام هستند، گفت: برخی با تقطیع و گزینش کردن برخی بیانات امام (رحمه‌الله علیه) به دنبال تحریف اندیشه‌های ایشان هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: برخی تلاش می‌کنند تا گفتمان انقلاب اسلامی حضرت امام را به سمت لیبرال دموکراسی هدایت کنند.

وی در بخش دیگری به بعد استکبارستیزی حضرت امام پرداخت و گفت: امام (رحمه‌الله علیه) دربیانی می‌فرمایند: «خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد و آن روزی که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت».

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز از استقلال اقتصادی به‌عنوان یکی از تأکیدات مهم حضرت امام نام برد و بیان داشت: امام (رحمه‌الله علیه) دربیانی می‌فرمایند: «این محاصره اقتصادی را که خیلی از آن می‏ترسند، من یک هدیه‌ای می‏دانم برای کشور خودمان، برای اینکه محاصره اقتصادی معنایش این است که «ما یَحْتاج» ما را به ما نمی‏دهند. وقتی‌که مایحتاج را به ما ندادند، خودمان می‏رویم دنبالش.»

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری به بعد غیرت دینی و غیور بودن امام نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام اشاره کرد و گفت: امام (رضوان‌الله علیه) نسبت به اهل‌بیت بسیار غیور بودند اما متأسفانه امروز این غیرت دینی در جامعه کم‌تر دیده می‌شود.

وی بابیان اینکه امام (رحمه‌الله علیه) با تملق و چاپلوسی به‌شدت مخالف بودند، گفت: امروز عده‌ای از مسئولین برای تملق و چاپلوسی حتی حاضر به پرداخت پول به افراد هستند که این کاملاً مخالف با خط و تفکر امام است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه امام (رحمه‌الله علیه) شخصیتی بسیار موحد بود، بیان داشت: امام محو در خدا بود و اسلام در شراشر وجود ایشان جریان داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: بسیاری از معضلات اجتماعی و اداری امروزه جامعه نتیجه‌ی فاصله گرفتن از مبانی و اندیشه‌های امام (رضوان‌الله علیه) است.

وی امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌عنوان یکی از مؤکدات حضرت امام (رحمه‌الله علیه) برشمرد و گفت: تأمین و تضمین سلامت، امنیت و پاکی محیط و فضای حیات اجتماعی جامعه از ثمرات امربه‌معروف و نهی از منکر است.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز در پایان افزود: حضرت امام (رحمه‌الله علیه) مبنای امرونهی حاکمان را مطابق با نصیحت ائمه مسلمین می‌داند که جلوگیری از فساد و انحراف حاکمان و حیف‌ومیل بیت‌المال می‌کند.

گفتنی است در انتهای این مراسم با تقدیر از خدمات حاجی رضا شاکرمی، دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز البرز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتج به‌عنوان دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز منصوب شد.

انتهای پیام/ج

نظر شما