شناسهٔ خبر: 40407982 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات از اجرای طرح هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی خبر داد

صاحب‌خبر -

معاون وزیر ارتباطات از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی برای کاربران اینترنت خانگی خبر داد و گفت این پروژه تحت عنوان طرح هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی آغاز شده است.

اخیرا با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور از طرح هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی در مراسم افتتاح پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال پرده‌برداری شد. در همین رابطه امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد نیاز فرهنگی یکی از نیازهای اصلی و عمومی مردم محسوب می‌شود که در دنیا نیز قدرت فرهنگی و گفتمان‌سازی به عنوان قدرت اصلی به‌شمار می‌رود.

اختصاص تلویزیون اینترنتی برای کاربران اینترنت خانگی

معاون وزیر ارتباطات در ادامه عنوان کرد در حال حاضر ۱.۸ میلیون نفر در شبکه‌ها و سامانه‌های مختلف پخش ویدیو، موسیقی و تلویزیون آنلاین عضویت دارند و حق اشتراک پرداخت می‌کنند. وی افزود همچنین حدود ۳ میلیون کاربر نیز بدون پرداخت حق اشتراک از محتواهای رایگان بهره می‌برند. امیر ناظمی در ادامه تاکید کرد:

هم‌اکنون در جهان ۷۰ درصد ترافیک اینترنت معمولا به پخش محتوای ویدیویی، موسیقی و صوت اختصاص دارد، این میزان در ایران حدود ۲۰ درصد است. البته ظرفیت کنونی شبکه ما حدود ۱۴ برابر میزان مصرفی است. توسعه سیستم‌های پخش صوتی و تصویری آنلاین (VOD) باعث صرفه اقتصادی در توسعه زیرساخت‌ها می‌شود. البته اگر محتوایی وجود داشته و کاربری برای آن محتوا باشد، بدون شک تقاضای بیشتری برای سرمایه‌گذاری در زیرساختها ایجاد خواهد شد. هم‌اکنون مردم از این محصولات فرهنگی به طور ماهانه حدود ۷ میلیارد دقیقه استفاده می‌کنند که عدد چشمگیری است.

اجرای طرح هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی

معاون وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد با هدف افزایش خدمات محتوا در شبکه ملی اطلاعات طرح هر ایرانی یک تلویزیون آنلاین را اجرا کرده‌ایم که طبق آن عضویت یک ماهه مردم به شکل رایگان در تلویزیون‌های اینترنتی میسر شده که هزینه آن از لحاظ حق اشتراک و ترافیک رایگان خواهد بود. وی افزود کاربران اینترنت ثابت خانگی می‌توانند به مدت یکماه بر اساس انتخاب خود در سه تلویزیون آنلاین عضویت پیدا کرده و از محتویات آنها بهره‌مند شوند. طبق گفته ناظمی با اجرای این طرح بازار تلویزیون‌ها اینترنتی به میزان ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر شما