شناسهٔ خبر: 40407971 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

بازی Death end re;Quest 2 تابستان امسال در بازار غرب عرضه خواهد شد

حسن اکرامی

صاحب‌خبر -

بازی Death end re;Quest 2 یک عنوان نقش‌آفرینی کلاسیک با گیم‌پلی نوبتی به شمار می‌آید که استودیوی کمپیل هارت (Compile Heart) وظیفه‌ی توسعه‌ی آن و شرکت ادیا فکتوری اینترنشنال (Idea Factory) عرضه‌ی آن در بازار غرب را به عهده گرفته است. این بازی ترکیب بسیار موفقی از یک عنوان نقش‌آفرینی با روایت داستانی به مانند عناوین رمان مصور محسوب می‌شود. توسعه‌دهندگان بازی Death end re;Quest 2 سعی داشته‌اند تا از پیچش‌های داستانی و گیم‌پلی ترکیبی در این عنوان استفاده کنند. به نظر می‌رسد دنیای خلق شده در داستان بازی Death end re;Quest 2 مرز مشخصی بین فانتری بودن و واقعیت نخواهد داشت.

داستان این بازی در نوع خود منحصر به فرد بوده و از این قرار است که یک برنامه‌نویس بازی‌های ویدئویی به نام آراتا میزوناشی (Arata Mizunashi) یک ایمل مرموز از یکی از دوستان خود که تقریبا یک سال پیش مرده است، دریافت می‌کند. نام این شخص شینا نینومیا (Shina Ninomiya) بوده و از همکاران سابق میزوناشی به شمار می‌آید. آن‌ها قبلا برروی ساخت یک بازی کنسل شده به نام World’s Odyssey کار می‌کرده‌اند که پس از مفقود شدن همکار وی دیگر آن را ادامه ندادند و نیمه کاره رها شد.

فرآیند توسعه‌ی بازی World’s Odyssey با پیشرفته‌ترین فناوری‌های ممکن صورت گرفت و در آن از به‌روزترین تکنولوژی‌ها استفاده شده بود. حال آراتا پس از دریافت ایمیل مرموزی از سوی همکار گم شده‌ی خود که تاکنون تصور بر مرگ وی داشته است، دریافته که شینا با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ی به کار رفته در توسعه‌ی بازی توانسته خود را تبدیل به کد‌های برنامه‌نویسی کند و اکنون در دنیای بازی World’s Odyssey گیر افتاده و تمام این مدت در آن‌جا به سر برده است. وقتی آراتا با عجله به کد‌های بازی مراجعه می‌کند، متوجه می‌شود که این کد‌ها بر اثر برخی حملات ویروسی و مشکلات امنیتی دیگر قابل استفاده نیستند و از دسترس خارج شده‌اند.

آراتا خیلی زود می‌فهمد که شینا در بازی گیر افتاده و به نوعی به شخصیت اصلی داستان آن تبدیل شده است و تنها راه نجات وی هم‌اکنون این خواهد بود که آراتا بازی را به اتمام رساند و تمام دشمنان و هیولاهای درون بازی را شکست دهد. اتفاق بد داستان این خواهد بود که آراتا به اصرار شینا بازی World’s Odyssey را به گونه‌ای توسعه داده است تا احتمال پیروزی و موفقیت در بازی و به پایان رساندن آن کمتر از یک درصد باشد. حال آراتا باید کنترل شینا را به دست گیرد و راهی یک ماجراجویی غیر ممکن شود. در این ماجراجویی آن‌ها با افراد زیادی ملاقات خواهند کرد که به نوعی با توجه به هوش مصنوعی بالایی که دارند، می‌توانند روابط انسانی را درک کنند. در واقع داستان بازی Death end re;Quest 2 مرز‌های دنیای مجازی و حقیقی را از بین خواهد برد و مفاهیم پیچیده‌ای از روابط انسانی با هوش مصنوعی را به نمایش خواهد گذاشت.

گیم‌پلی بازی از دو بخش منحصر به فرد و جذاب تشکیل شده است که در دو دوره‌ی زمانی روز و شب رخ می‌دهد. در طول روز شما در امان هستید و می‌توانید به گشت و گذار در محیط‌های متنوع بازی به خصوص بخش Le Choara پرداخته و به جمع‌آوری مدارک و اسناد مربوط به داستان بازی World’s Odyssey بپردازید و با شخصیت‌های مختلفی دیدار داشته باشید. در مقابل با غروب خورشید شهر و تمام محیط‌های بازی به یک باره خالی از سکنه شده و هیولا‌های خطرناکی در تمام نقاط آن ظاهر شده و شروع به پرسه زدن می‌کنند و در صورت مشاهده‌ی شما به سمتتان حمله‌ور خواهند شد. شما باید در هردو حالت شب و روز به انجام بازی بپردازید تا ضمن به اتمام رساندن بازی World’s Odyssey و نجات دوست خود، اسرار وحشتناک پنهان شده در منطقه‌ی Le Choara را کشف کنید.

حال به تازگی طبق اعلام استودیوی کمپیل هارت عنوان Death end re;Quest 2 تابستان امسال برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

نظر شما