شناسهٔ خبر: 40407259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رسیدگی به ۴۷۶ شکایت مردمی در حوزه منابع طبیعی

پارسال به ۴۷۶ شکایت کتبی مردمی در حوزه منابع طبیعی در استان چهارمحال و بختیاری رسیدگی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فخرالدین کریم زاده رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: گستره حوزه کاری، تنوع وظایف و فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و تولی گری بر بیش از ۸۵ درصد مساحت استان در راستای حفاظت، اصلاح، احیا، توسعه و بهره برداری بهینه از جنگل ها، مراتع و اراضی ملی، منجر به پایداری منابع و توسعه پایدار، حفظ اموال عمومی و آب و خاک شده است.

او افزود: پارسال ۴۷۶ شکایت کتبی مردمی ناشی از تخلف یا نسبت به اجرای فعالیت‌های متنوع اداره، به طور مستقیم و یا از طریق سازمان‌ها و سامانه‌های مختلف به اداره کل گزارش گردید.

کریم زاده اضافه کرد: این گزارشات در هش موضوع و درمباحث آبخیزداری ۱.۵ درصد، اداری ۴ درصد، تخریب و تصرف اراضی ملی ۴۶ درصد، جنگل ۵ درصد، مرتع ۱۳ درصد، معادن ۲.۳ درصد، ممیزی اراضی ۹ درصد و واگذاری ۱۹ درصد بوده است.

او ادامه داد: سامانه شکایات منابع طبیعی در میز خدمت الکترونیکی سازمان جنگل‌ها به نشانی اینترنتی shekayat.frw.ir/fus شرایطی را فراهم کرده تا مردم بدون حضور در اداره کل و شهرستان‌ها بتوانند خواسته‌های خود را در بستر دولت الکترونیک پیگیری نمایند.

کریم زاده گفت: راه اندازی خدمات الکترونیکی ۳۴ گانه میز خدمت، افزایش ضریب پوشش حفاظت در سال ۹۸ با راه اندازی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خانمیرزا، صدور بیش از سه هزار کارت همیاران طبیعت و تلفن امداد و نجات جنگل‌ها و مراتع به شماره ۱۵۰۴ از جمله اقدامات و پتانسیل‌های مناسبی برای ساماندهی مشارکت مردمی در راستای بهبود عملکرد این اداره کل است.

انتهای پیام/ف

نظر شما