شناسهٔ خبر: 40406255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

سنددار شدن بیش از ۱۶ هزار رقبه موقوفات مازندران در سال جاری

حجت الاسلام حیدری با بیان این که سال گذشته حدود ۱۵ هزار رقبه موقوفات مازندران دارای سند مالکیت شد، گفت: امسال بیش از ۱۶ هزار رقبه موقوفات را در استان سنددار کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران امروز در جلسه شورای اداری و کارگروه مشترک استانی ادارات‌ کل ثبت اسناد و اوقاف مازندران که در راستای پیگیری تثبیت مالکیت موقوفات و سنددار کردن اراضی وقفی استان در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد از توزیع 12 هزار بسته معیشتی در راستای اجرای فرامین رهبری در میان نیازمندان استان خبر داد.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت تثبیت مالیت موقوفات در کشور، اظهار کرد: مازندران حدود ۱۴ هزار موقوفه و بیش از ۱۹۰ هزار رقبه دارد که در این راستا رتبه نخست کشور را دارا است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که سال گذشته حدود ۱۵ هزار رقبه موقوفات مازندران دارای سند مالکیت شد، گفت: برای امسال تاکنون سند مالکیت هزار و ۳۰۰ رقبه اخذ شده است و برنامه داریم امسال بیش از ۱۶ هزار رقبه موقوفات را در استان سنددار کنیم.

وی تاکید کرد: واقفان خیراندیش بخشی از اموال خود را در راه اسلام و اهل بیت وقف کردند و ما میراث‌دار نگاه بلند واقفان خیراندیش هستیم که باید این موقوفات را به نسل‌های بعدی جامعه تحویل دهیم و این امر نیازمند سنددار کردن اراضی وقفی است.

تسریع در سنددار کردن اراضی وقفی مازندران
 
عباسعلی زارع، مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه آماده برطرف کردن موانع پیش رو برای سنددار کردن اراضی وقفی استان هستیم، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وظیفه داریم اراضی وقفی استان را سنددار کنیم که این امر نیازمند همت دو دستگاه اجرایی استان است.
 
وی با بیان این که فرهنگ وقف ریشه در مسائل اعتقادی دارد و اولین واقفان نیز ائمه اطهار (ع) بودند که مسلمانان با پیروی از امامان معصوم بخشی از اموال خود را وقف کردند، افزود: بیشتر موقوفات استان مازندران برای اهل بیت (ع) است و در این راستا همه ما برای تثبیت مالکیت اراضی وقفی وظیفه داریم.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با اشاره به این که در گذشته برخی افراد سودجو به املاک و زمین‌های وقفی دست درازی کردند، تصریح کرد: طبق فرمایشات امام راحل موقوفات باید به اصل خود برگردند و در این راستا اوقاف و ثبت با یکدیگر همکاری می‌کنند./950/د102/ب1

نظر شما