شناسهٔ خبر: 40404866 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ویژگی‌های یک نرم‌افزار باشگاه مشتریان خوب و مزایای آن

نرم‌افزار باشگاه مشتریان یک سیستم یکپارچه جهت وفادار سازی مشتریان کسب‌وکارهای مختلف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت کارت پرداز، نرم‌افزار باشگاه مشتریان یک نرم‌افزار هوشمند با امکانات گسترده است که شمارا در زمینه مدیریت رفتار مشتریان راهنمایی می‌کند و سهم به سزایی درفروش شما خواهد داشت؛ زیرا می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را از رفتار مشتری به دست آورید و در جهت رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. نرم‌افزار وفاداری مشتریان یا سیستم باشگاه مشتریان به شما کمک می‌کند تا مشتریانی وفادار برای خود بسازید و همچنین مشتریان جدید کسب کنید و آن‌ها را به خرید بیشتر ترغیب نمایید و درنهایت فروش و سود خود را افزایش دهید. میزان موفقیت شما در تجارت و کسب‌وکارتان را مشتری‌ها تعیین می‌کنند؛ بنابراین اگر مشتریان کسب‌وکار شما برایتان دارای اهمیت باشند و دنبال راهکاری برای وفادار کردن و ماندگاری مشتریان خود، توسعه ارتباط با مشتریان و ایجاد یک تمایز با رقبای خود هستید، بهترین راه‌حل برای شما خرید نرم‌افزار باشگاه مشتریان است. هوشمند بودن در کنار برنامه‌ریزی منظم و پیوسته، فرآیند مدیریت مشتریان را توسط این نرم‌افزارها بسیار ساده کرده است.

ویژگی‌های نرم‌افزار باشگاه مشتریان

نرم‌افزار باشگاه مشتریان، بانام‌های نرم افزار وفاداری مشتریان، نرم‌افزار لویالتی، سیستم کارت وفاداری، سیستم وفاداری مشتریان نیز شناخته‌شده است که با ارائه راهکارهای خلاقانه مشتریان را برای وفادار ماندن به کسب‌وکار و خرید مجدد ترغیب می‌کند. درواقع این نرم‌افزار یک نوع ابزار استراتژیک حفظ و وفاداری مشتری محسوب می‌شود که اغلب کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات و محصولات آن را مورداستفاده قرار می‌دهند. این سیستم به‌صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی منظم و پیوسته در جهت کسب منفعت برای مشتری و عرضه‌کننده خدمات یا محصولات که شما هستید عمل می‌کند. این برنامه می‌تواند با جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مشتری ازجمله نیازها، علایق و رفتار خرید وی شمارا کمک کند تا در جهتی گام بردارید که فروش خود را افزایش دهید، به شکلی که هم مشتری و هم شما منتفع شوید. در راستای تحقق این هدف باشگاه مشتریان می‌بایست با ایجاد یک استراتژی خاص بین مشتریانی که عضو باشگاه هستند و آن‌هایی که عضو نیستند تمایز قائل شد. هر مشتری که از مجموعه خریدی انجام می‌دهد الزاماً عضو باشگاه مشتریان نیست بنابراین برای عضویت در باشگاه مشتریان می‌بایست شرایطی نظیر تعداد دفعات خرید، سقف خرید و ... در نظر گرفته شود. همچنین می‌توان در قالب برنامه وفاداری با ایجاد پروموشن ها، جوایز و... برای مشتریان خاص آن‌ها را به خود وفادار ساخت. مشتری وفادار مشتری است که ترجیح می‌دهد همیشه از فروشگاهی خاص خرید کند یا از ارائه‌دهنده‌ای خاص خدمات بگیرد.

مزایای نرم‌افزار باشگاه مشتریان

نرم‌افزار باشگاه مشتریان علاوه بر ایجاد برنامه وفاداری دارای ویژگی‌های دیگری نیز است. هدف اصلی راه‌اندازی باشگاه مشتریان برقراری یک رابطه‌ دوطرفه با مشتریان است که مزیت‌های خاصی را به کسب‌وکار شما می‌دهد. ایجاد یک حس مثبت در مشتریان مهم‌ترین ویژگی برای بازگشت مجدد مشتری به چرخه خرید است. درصورتی‌که مشتریان به کسب‌وکار شما وفادار شده باشند مطمئناً این وفاداری باعث افزایش فروش کسب‌وکار شما خواهد شد و این امر اصل مهم در راه‌اندازی سیستم باشگاه مشتریان است.

در ادامه مهم‌ترین مزایای باشگاه مشتریان را بیان کردیم

افزایش فروش و سود حاصل از آن

صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به تبلیغات و بازاریابی

تقویت تعامل و ارتباط با مشتریان

طراحی رفتار مشتریان

افزایش رضایتمندی و مشارکت مشتریان

جذب مشتری جدید و بازگرداندن مشتریان فعلی

بازاریابی شبکه‌ای از طریق مشتری

توقف رقابت بر روی قیمت

آگاهی از میزان تقاضا برای هر محصول و یا خدمت

تحلیل و ارزیابی میزان فروش مجموعه

بهترین نرم‌افزار باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان شما به‌صورت مستقیم بااعتبار شما و کسب‌وکارتان در ارتباط است و پس از راه‌اندازی به‌راحتی نمی‌توان آن ‌را تغییر داد. همان‌گونه که اجرای صحیح سیستم باشگاه مشتریان، منجر به وادارسازی مشتری و افزایش فروش شما می‌شود، انتخاب غلط نرم‌افزار باشگاه مشتریان و یا اجرای نادرست آن نیز می‌تواند باعث بی‌اعتمادی مشتریان و کاهش محبوبیت برند شما در نظر آن‌ها شود؛ بنابراین پیش از راه‌اندازی باید سعی کنید بهترین نرم‌افزار باشگاه مشتریان را انتخاب نمایید. در زیر به مهم‌ترین ویژگی های نرم افزار باشگاه مشتریان اشاره‌شده است:

باید هوشمند و اتوماتیک باشد.

باید انعطاف‌پذیر و قابل توسعه باشد.

باید قادر باشد گزارشاتی کامل و تحلیلی ارائه می‌دهد.

باید مبتنی بر بازخورد خود مشتری باشد.

حتی اگر بهترین نرم‌افزار باشگاه مشتریان را در اختیار داشته باشید اما اشتباهات رایج در اجرای باشگاه مشتریان را مرتکب شوید، نرم‌افزار وفاداری شما آن‌طور که انتظار دارید نتیجه‌بخش نخواهد بود. بنا بر نظر customer-club-software.ir هوشمندترین نرم‌افزار باشگاه مشتریان زمانی بهترین تأثیرگذاری را برای کسب‌وکار شما خواهد داشت که اطلاعات دقیق، درست و منظمی از مشتری‌های خود و خریدهایی که انجام داده‌اند را در آن ثبت کنید، به‌این‌ترتیب می‌توانید بهترین باشگاه مشتریان را راه‌اندازی کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما