شناسهٔ خبر: 40404544 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تروریست‌ها حدود پنج هزار تن گندم را در سوریه نابود کردند

تهران - ایرنا - مدیر کشاورزی شهر حسکه در شمال سوریه از نابودی پنج هزار تُن محصول گندم و هفت هزار تُن جو در این شهر توسط تروریست‌های مورد حمایت ترکیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

«رجب سلامه» روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری سوریه اظهار داشت: در فصل جاری تاکنون ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از زمینه ای تحت کشت گندم و جو شهر حسکه در آتش سوخته‌اند که با این آتش سوزی‌ها حدود پنج هزار تُن گندم و هفت هزار تُن جو نابود و از مدار تولید خارج شدند.  

 وی میزان وسعت مزارع گندم آتش گرفته در این منطقه را ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و وسعت مزارع جو سوخته شده را چهار هزار و ۱۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود:  اکثر آتش سوزی‌هایی که در حومه استان غربی رخ داده بر اثر عملیات خرابکاری توسط نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران آن‌ها بوقوع پیوسته است.

مدیر کشاورزی شهر حسکه سوریه هدف آتش زدن محصولات کشاورزی در این منطقه توسط تروریست‌ها را افزایش مشکلات معیشتی کشاورزان و فقیر کردن آن‌ها بیان کرد.  

پایگاه اطلاع رسانی سوریه نیوز ۳۰ اردیبهشت امسال از آتش سوزی در مقیاس بزرگ محصول گندم و جو کشاورزان روستاهای المناجیر، الأهراس، العامریة، تل عطاش و عرات أبو بکر در منطقه راس العین در حومه شمال غرب شهر حسکه در شمال شرق این کشور خبر داد و به نقل از منابع محلی نوشت که این آتش سوزی در نزدیکی منطقه‌ای رخ داد که نیروهای ترکیه در آن مستقر هستند و بسیاری از مزارع گندم و جو در آن واقع است.  

بر اساس این گزارش، ۲ روز قبل از آن نیز محصول بسیاری از زمین‌های کشاورزی و مزارع گندم و جو در روستاهای شهرهای طرطوس، السویداء، حمص، درعا و حماه بر اثر آتش سوزی از بین رفت. 

خبرگزاری سوریه (سانا) در همان تاریخ گزارش داد که بر اثر درگیری بین گروه‌های تروریستی وفادار به ترکیه بر نفوذ به مناطق و سیطره بر مزارع گندم و جو دهها هکتار از مزارع مردم در شهر حسکه به آتش کشیده شد.  

بر اساس اعلام منابع محلی، گروه‌های تروریستی «فلیق الرحمن»، «سلطان مراد»، «احرار الشرقیه» و «فرقه المعتصم» مورد حمایت ترکیه بر سر نفوذ در مناطق و سیطره بر مزارع کشاورزی مردم با یکدیگر درگیر شدند که بر اثر آن تعدادی از مزارع جو و گندم در حومه شهر «تل تمر» در غرب حسکه به آتش کشیده شد.   

این خبرگزاری همچنین ۶ خرداد امسال از انتقال محصول گندم کشاورزان مردم منطقه اشغال شده راس العین در حومه شمال استان حسکه این کشور توسط نیروهای ترکیه و تروریست های مورد حمایت آنها به داخل خاک ترکیه خبر داده بود.

نظر شما