شناسهٔ خبر: 40404501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش طالبان به اظهارات مقامات اتحادیه اروپا درباره روند صلح افغانستان

گروه طالبان در واکنش به اظهارات مقامات اتحادیه اروپا درباره عدم پذیرفتن امارت اسلامی، آن را در تضاد با حق حاکمیت و استقلال افغانستان خوانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان در واکنش به اظهارات مقامات اتحادیه اروپا درباره عدم پذیرفتن امارت اسلامی، آن را در تضاد با حق حاکمیت و استقلال افغانستان خوانده است.

طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از حمایت اتحادیه اروپا از تلاش‌های صلح در افغانستان استقبال کرده اما گفته است که در این اعلامیه برخی از نکات، در تضاد با حق استقلال افغان‌ها است.

در اعلامیه طالبان آمده است که بر اساس توافقنامه امضا شده با آمریکا، متحدان آمریکا نیز متعهدند که در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

این گروه بیان کرده که در باره نظام آینده، خود افغان‌ها در مذاکرات تصمیم می‌گیرند و این حق مشروع مردم افغانستان است.

مقامات کشورهای اروپایی در اظهاراتی، برقراری آتش‌بس در سه روز عید را نخستین گام تشویق‌کننده برای تامین صلح در افغانستان دانسته و از طرف‌های درگیر خواسته‌اند که برای آتش‌بس دایمی به توافق برسند.

اروپایی‌ها افزوده اند که این گونه اقدامات با هدف اعتمادسازی‌ میان حکومت افغانستان و طالبان می‌تواند مسیر صلح پایدار در این کشور را هموار کند.

آن‌ها تاکید کرده بودند، در صورتی به همکاری با افغانستان ادامه خواهند داد که دستاوردهای ۱۹ سال گذشته حفظ، حقوق زنان و نهادهای مدنی تأمین و از ایجاد امارات اسلامی جلوگیری و مذاکرات بین افغانستانی در نزدیکترین فرصت آغاز شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما