شناسهٔ خبر: 40403904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چتر حمایتی دولت برای ۱۴ کسب و کار در کردستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۱۴ کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا در این استان، تسهیلات حمایتی دولت را دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برهان صلواتی اظهار کرد: کسب و کارهای بهره‌مند از این تسهیلات شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده و رستوران‌ها، حمل و نقل عمومی، مراکز گردشگری و هتل‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، مرکز باشگاهی و  مجتمع‌های ورزشی است.

وی اضافه کرد: شرط اصلی پرداخت تسهیلات به این واحدها فعال بودن کارگاه‌ها و عدم تعدیل نیروی کار است، نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت با احتساب دوره تنفس ۲۴ ماه از ابتدای مهر سال ۹۹ است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: متقاضیان واجد شرایط باید ابتدا در سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام کرده و بعد از بررسی توسط دستگاه‌های ذیربط و حایز شرایط تسهیلات آنان از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در طرح دولت برای حمایت از جامعه کارگران آسیب دیده از کرونا، در استان کردستان ۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری طرح حمایت دولت از واحدهای آسیب دیده براثر شیوع ویروس کرونا ثبت نام کردند که تاکنون هشت هزار و ۱۳۱ نفر از این افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۶۷۷ نفر رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما